ist3455 Benim kızımda doğuştan böbrek taşı var. İki sene kadar kendimiz ne yiyorsak kızıma ayrı salçasız tuzsuz veya tuzu az şekilde hazırladım. Bir yere gittiğimde de çorbasını evde hazırlayıp götürdüm veya tanıdığım biriyse mutfağında hazırladım. Hiç kaçamak yapmadım. Nasıl alıştırırsanız öyle gider. 5 yaşına girecek, salatalık uzatıp tuz eksem üstüne tuz koyma anne der. Yemeği de az tuzlu yer. Eğer şekerin tuzun tadına varsaydı yemek seçerdi. 2 sene hiç yemek seçmedi. Biz tuzun tadını bildiğimiz için yemeğin tadı hoş gelmiyor. Ama 6 ay anne sütünden başka şeyin tadını bilmeyen bebek tuzla şekerle tanışırsa her şeyi seçer. Kendim şahit oldum çevremde.