ezgiii12490 mrsyildizkids yani acaba genetik mi videoların faydası var mı bende yararlı biseyler izletmek istiyorum yanında bende olup
mrsyildizkids ezgiii12490 18 ay hafıza karmaşası yaşamasın diye zaten izlettirmedim sonrasında da yararlı olanları izlettirdim tabi ki saatlerce başında tek bırakmadım. Ben faydasını gördüm ihmal edilmiş çocuk diyenlere de kesinlikle katılmıyorum her annenin şartları bir değil kimse kusura bakmasın bizim öğretemeyeceğimiz çok şey var. Aklımıza dahi gelemeyen o kadar şey var ki. Çocuğumuzun ilk öğreticisi zaten bizleriz şu anda ara ara izlemesine rağmen bağımlı değil tv aç diye ağlamaz çünkü ben ve eşim tv izlemeyi sevmiyoruz evde de hiç açılmıyor sadece oğlum için açıyoruz bizim avantajımız buydu belki de. Anne baba hiç izlemiyor ekrana bakmıyor bir tek onun için ara sıra açılıyor…
ezgiii12490 ebrusalihhh neden ki baksana baya insan memnun dil gelisimine katkısı var önemli olan saatlerce tek bırakıp bakmamasi
ebrusalihhh ezgiii12490 kızım ekran izlemedi dil gelişimi çok iyi maşallah he konuşmasa da öğrensin diye açmazdım bana göre bir araç bir nesne veya bir renk deneyimlerek öğrenmeli yeşil mi mesela parktayken bak yeşil yaprak vs gibi
HELELEKADIN ezgiii12490 23 aylık. Bir iki ay önce sadece yemek yerken veriyordum ama kitleniyordu ekrana bende tamamen kapattım azaltma falan da yapmadım direk kestim ekranı ve ekranı kestikten sonra cümle kurmaya başladı kelimeleri çoğaldı. Yani bizde tam tersi zarar veriyordu iyi ki de kesmişim konuşmaya başladığını gördüğüm anda ne kadar doğru bir karar verdiğimi anladım.
Ftet ezgiii12490 ikili kelimelere başladı yeni yeni baba gel baba doydu gibi söylediğim şeyleri tekrsrlamaya çslışır çoğunu
kimbumadam ezgiii12490 O aylarda sınırlı gösteriyordum evet ama zaten aktif konuşuyodu , bu zararı olmadığı anlamına gelmez. Evet bir şeyler öğrenir , dil hazinesi gelişebilir ama x2 de zararı var. Ama konuşmayan çocukta böyle bir etkisi olmaz
derya1414 ezgiii12490 Ekran dil gelişimini sağlamaz kesinlikle bu çok net yapılan araştırmalar var. Karşılıklı etkileşim yoksa dil gelişimi olmuyor. Ekran tek yönlü karşılıklı etkileşim yok. Dil gelişimi istiyorsanız bebeğinizle konuşup kitaplar okuyacaksınız.
ezgiii12490 derya1414 bu kadar nerden eminsin insanlar anlatıyor biseyler öğrendi ekrandan diye saatlerce izlemicek bizde yanında olucaz
chandlerbing ezgiii12490 benim oğlum da 22 aylık. Ekransiz büyüyor. Dil gelişimi gayet iyi durumda. Iki kelimelik cümleleri var. Sıklıkla kullanıyor. Kelime sayısı fazla artık ne söylesek tekrar ediyor. Desteksiz büyütüyorum aileden uzağım tek başıma bakıyorum çok zorlanıyorum ama ekransiz gitmeye kararliyim. Gittiği yere kadar gideceğiz inşallah
derya1414 ezgiii12490 Bi kere hitabınıza dikkat edin senli benli konuşmak hiç tarzım değil. Ben söylemiyorum araştırmalar söylüyor. Fen bilgisi öğretmenliği + lisans çocuk gelişimi mezunuyum. Yeteri kadar okuyorum. Kimsenin kötülüğe konuşmuyorum herkes bilinçlenmeli okumalı. Ekran dil gelişimine katkı sağlamıyor
ezgiii12490 derya1414 sizde dikkat edin o zaman sizinde emir kipi var kullanacaksınız mesela bende coğrafya öğretmeni lisans + çocuk gelişimi mezunu olarak konuşuyorum😂😂😂
adaatuna ezgiii12490 ben 22.aya kadar göstermemiştim kızım 22.ayında 3 kelimeli cümleler kurabilmeye ve konuşmaya başlamıştı ondan sonra ara ara vermeye başladım
KumsallLina ezgiii12490 Kitaplar varken dil gelişimi için ekran verlilmesini doğru bulmuyorum. Dikkat süresini , odaklanmayı çok olumsuz etkılıyor.
emosss__ 23 aylık ekran veriyorum ama izlemiyor gün içinde müzik açıyorum dans ediyor falan ama eğitici bişey yada direk tv ye kitlenme falan yaşamadık hiç
Husnur ezgiii12490 kontrollü bir şekilde bende izletiyorum 27 aylık günde en fazla yarım saat oda hergün değil ama oğlum kendini gayet ifsde ediyor tam konuşana kadar vermedim 25/26 aydan sonra bir düzen oluştırdum