goktugunannesi5 4.ay genelde atak dönemi olarak görülür. Diş çıkarma olabilir, yattığı oda çok sıcak ise ona uyanıyor olabilir. Üzeri kalınsa terliyor rahatsız ediyor olabilir. 4 aylık bebekte gece gündüz kavramı yavaş yavaş oluşmuştur. Gündüzleri çok uyuyorsa geceyi etkiliyor olabilir. Yada örnek gündüz toplam 5 uyku yapıyorsa ve bu süreler bazen 30dk bazen 40dk ise uyku sayısı fazla geliyor olabilir. 5 yerine 4e düşürülebilir. (Sayıyı örnek olarak verdim) Uykusunu uyaran şeyler olabilir, gürültü gibi. Uyumuyorsa zorlamayacaksınız tecrübeyle sabit. Niye uyumuyor, ay hadi uyu, of pof yaparak bizdeki negatif stres bebeğe yansıyor ve hiç uyumuyorlar :) evet uykusuzluk çok zorluyor ama bu bir geçici süreç merak etmeyin, şıp diye geçecek. Aklıma bunlar geliyor