Kızlar sanki bu annelik videoları, sosyal medya vs. etkileriyle olsa gerek günümüz anneleri sanki biraz fazla kasıyoruz gibi geliyor artık bana.
Elbette aşır rahatlık gamsızlık gibi bir savunmam yok.
Ama ek gıda, /yürüme/konuşma, desteksiz uyku gibi bir çok konularda aşırı kasan ve ruhuna da bir nevi zulm eden anneler olduk.
Kendimden örnek vereyim;
•Kızım yoğurt ve meyve sevmiyor diye çok takıntı yapardım ve doktorumuz çocukların da yetişkinler gibi sevmediği yiyeceklerin olmasının normal olduğunu, ilerde damak zevkinin değişebileceğini söyledi ve çok rahatladım gereksiz kafaya taktığımı farkettim.
•Emekleme ve yürümesi 1 yaştan sonra oldu, o döneme kadar çevremdeki insanların “neden yürümüyor artık” söylemleriyle stres oldum fakat sonradan yavrum yürüdü ve aceleniz neydi bak yürüdü işte beni de boş yere strese koydunuz dedim.
•Şu an 18 aylık ve hâla ayağımda sallıyorum. Sürekli “desteksiz uyku” adı altında videolar gördükçe sıkıntı stres yapardım ama sonradan nasıl olsa büyüyecek ve bu da sona erecek, sonuç olarak elli yıl ayaklarımda sallamayacam dedim ve takmıyorum artık.
Yani biraz 🤏🏼 “salın yahu, kasmayın” diyorum sosyal medyadaki videoları görünce.
Yani belki klişe olucak ama bizler nasıl büyüdük ? Gayet sağlıklı, aklı başında bireyleriz şükür.
Kimse kalkıp 5-6 aylık bebekken kitaplar okumadı ?
Veya 4-5 çeşit meyve/sebzeyi karıştırıp yedirmedi ?
Desteksiz uyku adı altında 5-6 aylıkken hıçkırıklarla ağlatılmadık ?
Bu arada elbette bunları yapanlara yapmayın demiyorum yapabilirsiniz herkesin kendi özgür iradesi, sadece çok fazla aşırı kasan bir kitle var, görüyorum sürekli. Ve üzülüyorum açıkçası.
Çünkü ben de aşırı kasardım, stres çok yapardım ama birazcık daha hafiflettim.
Sadece geleceğe dair stresim oluyor. Ve günlük borç harç gibi şeyleri fazla takıyorum.
Naçizane fikrimi söyledim, yanlış düşündüğümü düşünenler de olabilir tabii.
Tüm annelere Allah’tan kolaylık diliyorum 🌷