merhaba kızlar nasılsınız? 30 aylık bir çocuğum var. 28 aylıkken kreşe gittiği için tuvalet eğitimine başladık. 9–12 arası kreşe gidiyor. oradaki öğretmeni tuvalete çok istekli olduğunu söyledi ve “bezleri kreşteyken kuru mu kalıyor, kontrol edin” dedi. ben de kontrol ettim, gerçekten de kuru kalıyordu. kakasını yapacağı zaman da koltuk arkasına giderdi, yani hazır hissettik.
neyse, başladık. klozet adaptörü aldım vs. gündüzleri gayet iyiydi. ben hep soruyordum tabii, kaçamaklar çok oldu ama en azından “hadi çişe gidelim” dediğimde hemen yapıyordu. gündüzleri hallettik fakat uyurken bir türlü tutamadı, hep altına yaptı. o kadar çok ıslattı ki poposu yara oldu, sürekli üşüttü. bu sefer üşüttüğü için gündüzleri de kaçırmaya başladı. böyle bir döngüye girdik.
bugün mesela iki kere altına işedi, diğerlerinde bana söyledi “çişim geldi” diye. kakasını da söylüyor. bilmiyorum, lazımlık alıp geceleri alıştırma külodu mu giydirsem, hazır mı değildi, onu da bilmiyorum.
bir kere gece bağladım ve sabah uyandığında bezi doluydu çünkü geceleri su içiyor normalde uyumadan 2 saat önce su içmemeliymiş bizde öyle olmadı çünkü suyu rutin haline getirmiş.
kreşte de oyun oynarken işiyormuş. öğretmeni “biz hep tuvalete götürüyoruz, işemesin diye” dedi. ama yani söylemesi lazım… arkadaşıma gittiğimiz gün sandalyede yemek yerken sandalyeye işedi. bazen bana söylüyor, bazen söylemiyor. bir çare önerir misiniz? artık çok yoruldum ve kendimi suçluyorum başaramadım