Deletedmom423 süt alerjisinde sadece süt ürünleri yememekle diyet olmuyor ne yazık ki 😔 bebek anne sütü aldığı için adı bu şekilde.
Bizde de bebeğim 30 günlükken kakasından kan geldi. Ama kakayla karışık değildi. Ard arda iki üç defa devam etti. Yüzünde de kızarıklıklar oluşmaya başladı. Gaz çıkarırken ve kaka yaparken çok zorlanıyor ve çok gürültülü oluyordu. Hemen çocuk doktorumuza gittik süt alerjisine benziyor dedi. Çocuk gastroentolojiye yönlendirdi bizi. Ben diyete başladım. Diyet yaparken 20 gün bi sıkıntı olmadı kan gelmedi kızarıklıklar geçti derken ard arda iki kere kan geldi. Beklemeden direkt gastroentolojiye gittik. Kaka ve kan tahlili yapıldı ama birşey çıkmadı. Doktor muayenesine ve kaka fotoğraflarına göre süt alerjisi denildi diyete devam. Alerji doktoruna da görünmemizi istedi ancak bebek küçük olduğu için (70 günlük) testler negatif çıkar biraz daha büyüdüğünde gidin dedi. Şuan sadece anne sütü alıyor. Kilo alımı iyi olduğu için diyet mamaya başlamamıza gerek görmedi. Aylık kontrollerimiz var. 🙄
diyetteyse süt ve süt ürünlerinin yanında helva, tahin, susam, yumurta, domates, mandalina, portakal, nar, kivi, dana eti, tavuk eti, balık gibi alerjik etkisi olan birçok besin yasak maalesef 😔 makarna, bulgur, patates, zeytin, biber, salatalık ve gaz yapmayacak mevsim sebzelerini yiyorum sadece. Uzun oldu biraz kolaylıklar diliyorum 🤗