tuem14 Oncelikle uzulme canim
Bende erken baslaidm.7 aylik olacak 19 gun sonra.herşey yeyer tek mama içiremiyorum içmez oldu😔
Ama sana yardimlar ederim.
1.Ek qidaya yogurtla başlayacan 3 gün kuraliyla gidicen.ilk gün 1 çay kaşigi yogurt tattirican.2cu gun 2 çay kaşigi yogurt tattirican.3cu gun 1 yemek kaşigi yediricen.fazlasi yok.3 gun kurali ne demek eger bebeyiniz alerji vermediyse demek bebeyinize yogurt vere bilirsiniz.3 gun sonra yigurtun miktarini artirarak vereceksiniz.Yogurtu oyle vermeyeceksiniz.Yogurtu ince bi tenzife koyarak suyunu çikaracaksiniz .isterseniz bi tenzife koyun suyu kendi kendine süźülsün yemek zamani geldikde size basit olsun içerisine azcik kaynar su döküp durulaştirin.Neden tenzifden geçiririz?çunki yogurtun suyu acı tadiyo.suyu gitdikden sonra gerçektende şirinlik oluyo.bu yuzden..git giderek yoģurt miktari artikkca bebeyiniz yeyede bilir yemeyede bilir.eger yemezse içerisine azcik pekmez katarak vere bilirsiniz.
2.Ilk once elma suyu vereceksin.Elmayi rendenin iri gözlü tarafiyla iyice rendeleyecksin sonra bi tenzife koyarak biberona sıkacaksin.dikkat etmen lazim.elmajn suyu 50 cc ya 60 cc cika bilir.sen once 20 cc den başlayarak her gun 5 cc artirrarak vereceksin.ya kabiz yada ishal olmasin diye.elmanin suyunu verirken tatli olmasina dikkat edin.bebeler ekşi tadli suyu içmezler.
3.Meyvelerle başlayacaksin.Bazi doktorlar bebeye 9 aydan once muz verilmez derler.ama ben verdim hep.bi sorun olmadi.istersen verirsin.muzu once 2 dilim çatalla guzelce ezip vereceksin.gun sayisi artikca dilimlerin sayini artiricaksin.dikkat etmen lazim muz alerji vere bilir.Elma- elmayi rendeleyeceksin iyice ezeceksinn.unutma ki tadimlik yapiyorsun yemeyede bilir.parmaginla tattira bilirsin.ilk onceler yemeyecektir her gun 1 kaşik artirrarak yedirceksin.armut da aynen onun gibi canim.bebeyin tadlari aldikdan sonra elma +armyt karisik vere bilirsin iyi gelicektir.
3.Sebzelere geçiceksin.Havuç puresi balkabagi puresi tattdiracaksin gene aynen 1 kaşik artirarak vereceksin..Patates puresini henuz yeyemeyecek.çunki agir bi yrmek o.o yuzden yavaştan tattiracaksin.
4.Sonra çorbalara geçiceksin.Prrinç çorbasi şehriyeli çorba ya kabak çorbasi ve s.gibi çorbalar vereceksin.bu barede internetden araştir derim yani doktor çorba ver demiş hemen çirba veremezsin.hiç versen bile yemez.yeyemez.
her şey yavaş yavaş olucak.
5.bebe biskuvileri yerse prinç unu kaşik mamalar yedire bilirsin.kahvaltisinda.
6 avakado ezmesi sonra avakado+ yumurta sarisi ,avakodo +patates ezmesi gibi pureler vere bilirsin.
ek qida sureci zor bi surec sabrli olman gerekir .ilk gunler agladim hatta ben yemiyo diye .ama zamanla yeyecek kilo alacak inşallah moralini bozma . bebeuin yogurt sevecekse yogurtun içerisine muz,elma ,armut gibi kata bilirsin iyi gelecektir.bebeyinizin çorbalarini sirf köy tavuklariyla bişirin tavuk suyu et suyuyla.zaman alişinca yemeģine ekmek katarak yedirin doyumlu olucak onun için.dişleri çiktikdan sonra ellerine ekmek vere bilirsin mesela.zmaan zaman alişacak.ek qida surecinde kabizlik ve ishaller çok ola biliyo.telaşlanmaman lazim.Benim bi oglum var.ben bunlari kaynanamdan òģrrnmişim.yani doktira ek qida icin 1 defa gòtürdum.kalani hepsi kaynanam bilgilendirdi çekinme ne yersen ver diye.bende yaptim ve yeyer maşallah.