Merhaba öncelikle , hepimizin yaşadığı o ilk günlerin zorluğu, bilinmezliği , acemiliği , kaygılarını yaşıyorsunuz. İnanın biz de yaşadık, bizim de eşimiz bizi anlamadı, yardıma gelenlerden umduğumuzu bulamadık, zaman zaman bebeğimizi benimseyemedik / korktuk / bu bebek bizim mi şimdi biz buna nasıl bakacağız dedik .. Anneliğin sonsuz emek vermek demek olduğunu ve endişelerle dolu olduğunu idrak ettik , şaşırdık, hayal kırıklığı , hüsran, üzüntü , depresyon, ümitsizlik .. İnanın hepsini yaşadık . Şu anda bebeğiniz sizinle iletişime geçemiyor gülümseyemiyor diye ondan net anlayamıyorsunuz fakat o artık sizin yanınızda, siz de onun.
Hiç kimse yoksa bebeğiniz var , Allah var .
Birkaç ay içinde size gülümseyecek sizinle gözleriyle konuşacak, o zaman daha iyi hissedeceksiniz. Şu anda o sizi hissediyor, onu göğsünüze koyup yatırın sevin , sarılın, ileride bu anları çok özleyeceksiniz. Fotoğrafını videolarını çekin. O minicik ellerini tutun.
Allah size yardım edecek , o size türlü kolaylıklar sağlayacak. Yeri gelecek ben artık bittim ben ne yaptım dediğiniz nokta da bebeğinizin bir gülüşü bir bakışı size hayatı güzelleştirecek, anlam katacak. Her şey daha iyi olacak , söz .
Yalnız size çok önemli tavsiyelerim olacak.
Lütfen fırsatınız oldukça uyuyun, bebeğinizi uykunuz aşırı varken tehlikeli pozisyonlarda emzirmeyin, bu şekilde bebeğin üzerine kapaklanma riski olabiliyor. Mümkünse çok uykunuz olduğu zamanlarda kendinizi uyandırın,anneniz veya biri yanınızda dursun, özellikle ilk 40 gün bu aşırı sık bebeğin emdiği durumlarda defalarca kez uyuyakalma riski yaşamıştım son anda ayıldım. Bazen başımda birilerini beklettim. Bu çok önemli . Bebeği emzirirken uyumayın, bebeği emzirince uyuduğunda beşiğine koyun, koynunuzda uyutup üzerine kapaklanma riski olabilecek her durumdan kaçının. Bebeğinizin üzerine örtüyü ağzına burnuna kadar çekmeyin.
Sarılık hepimizin bebeğinde oldu, sık emzirmeye çalışın, sizi emmek istemeyebilir reddederse o zaman göğsünüzü sağıp biberonla verin( genelde biberonla emiyor bu ilk zamanlar bebekler), bu şekilde de olmuyorsa aç kalmasın mama verin.
Giydirmekten tutmaktan yıkamaktan hiçbir şeyden korkmayın, bunu yapabilirsiniz hepimiz acemilikle de olsa yaptık bir şekilde , büyükler aile eş dost ilk aylar size yardımcı olsun .
Evin temizliğini asla dert etmeyin, evinizin temizliği zerre önemli değil şu an artık bebeğinizi ve kendinizi ayakta tutmaya çalışıyorsunuz büyük bir göreviniz ve sorumluluğunuz var. Evin temizliği nedir ki .. Bebek ve siz iyi olduğunuzda bol bol temizlersiniz sonra , şimdi öncelik başka.
Size tüm kalbimle kolaylıklar diliyorum , Allah yardımcınız olsun,benim kızım da 15 aylık ve yalnız büyütüyorum sayılır, ben de ilk zamanlar tutmaktan bile korkuyordum şimdi yapabildiğime inanamadığım şeyleri bile yapıyorum. Çünkü biz anneyiz, kadınız, sandığımızdan çok daha güçlüyüz.
Sandığınızdan çok daha iyi başa çıkacaksınız, şu anda her şey çok taze, her şey yoluna girecek, sevgiler … 🌸