Avukat hiçbir dosya için şart değildir. Fakat haklarınızın telef olmaması adına avukat tutmanızı öneririm. Yazılanların aksine, basit gibi görünen fakat kapsamlı ve spesifik bir davadır. Anlaşmalı boşanma; boşanma ve fer’ileri, mal rejiminin tasfiyesi gibi tüm hususlarda anlaşabilmiş olmakla gerçekleşir. Yani hakimin önüne dümdüz gittiğinizde bunlar gerçekleşmeyecektir. Kaldı ki yalnızca dilekçeyle halledilebilir bir dava da değildir. Anlaşmalı boşanma protokolü hazırlatmanız lazım. Bu da hukukçu olmayan bir bireyin yapabileceği bir meziyet değildir. En kötü ihtimalle eğer şartlarınız uygun ise; şehrinizdeki baroya başvurup kendinize bir avukat tayin edilmesi için adli yardım talebinde bulununuz. Hakkınızda hayırlısı olsun, iyi akşamlar