Arkadaşlar selamlar,
Dünden beri sma mama konusu çok konuşuluyor, aileler haklı olarak bu durumdan rahatsız oluyor. Ben de haberleri görür görmez evdeki mamaların seri numaralarını kontrol ettim, sma optipro 3 kullanıyoruz çok şükür açıklanan listeyle uyuşmadı seri numaraları.
Şimdi ailelerin ne yapması gerekiyor? Öncelikle panik yapmayı bırakmalıyız hanımlar. Elimizde olana mamaların seri no’ları güvenliyse o mamayı çocuğunuza güvenle verebilirsiniz. Tabi ki dikkat etmemiz gereken şeyler var ki bunlar tüm mama markaları işin geçerli; mamada koku, renk, topaklanma, ambalajında deformasyon, suyla karıştırıldığında kıvamı bunlar dikkatle takip edilmeli bir farklılık sezildiğinde mama bebeğe verilmemeli.
Mamalarda bulunan toksin cereulide isimli madde kusma ve ishale neden oluyor. Bu özellikle bebeklerde dehidratasyon ve elektrolit dengesziliğine yol açabilir. Böyle bir durum yaşanırsa hemen acil servise başvurmamız gerekiyor. Etkisi akut olduğu için ilgili mama verilmeyi bırakıldıktan sonra semptomlar düzelecektir (tabi doktorun uygun gördüğü tedaviyle).
Nadir de olsa karaciğer hasarına yol açabilir.
Cereulide kansorejen bir madde değildir.
Demem o ki arkadaşlar telaş yapmayın. Aldığınız ve bunlar sonra alacağınız mamalara seri no yönünden ve yukarda yazdığım fiziksel değişimler yönünden dikkat ederseniz bir sorun yaşamazsınız. Bu sürekli tekrarlananacak bir problem değil. sma kullanan anneler mamayı değiştirmek de isteyebilir, golden goat palm yağı içermemesi yönünden iyi bir alternatif olabilir.
Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz yorumlarınızı bekliyorum 🌸