seda67 Kaç yaşındasınız? 31 yaşında doğum yaptım, 3 yaşında ve halen peşinden koşuyorum, koşmak zorundayım. Hep söylerim; ekransız bakmak gerçekten daha kolay. Zor olan kısmı sadece mahalle baskısı; bu yüzden misafirliğe çok az gidiyorum, misafiri de nadiren kabul ediyorum. Oyun grubuna başlamadıysanız, başlayın, tam zamanı. Hem dil gelişimine, psikomotor becerilerin gelişmesine, toplum normlarına uyum sağlamaya, hem de ekrandan uzaklaşmasına katkı sağlar. Kızınızı bu konuda suçlamayı bırakın; çünkü ona her ağladığında ekran vererek bunu pekiştiren sizlersiniz. Eşinizle ortak bir karar alıp tamamen ekranı kesmelisiniz. Yemek yemeyen çocuğa ekran vermek bir süre sonra çocukta yememeyi güdülemekten başka işe yaramaz. Çocuk yemekten keyif almalı. Alamıyorsa beslenme bozukluğu olup olmadığı araştırılmalı, kan değerlerine bakılmalı. Lego duplo, matkap seti, ipe boncuk geçirme, barbie bebek giydirme, doktor seti, yemek-kahve pişirme setleri gibi uzun süre vakit geçirebileceği oyuncaklar var mı elinizde? Birde siz birlikte oynuyor musunuz? Kitap okuyabilirsiniz; olumlu davranışlar kazandırmak için. Elif, İnci serileri çok güzel bu anlamda. Etkinlik kitapları almadıysanız onlarla da çok güzel vakit geçer. Hergün en az 1 saatte parka çıkarın. Scootera başlamadıysanız alıp evde sürdürebilirsiniz. Bir de siz çocuğun yanında tv açıyor musunuz? Ya da telefondan birşeyler izliyor musunuz?