merhaba sevgili anneler… görüş ve tecrübelerinize ihtiyacım var..
2.5 aylık bir bebeğim var. sezaryenle dünyaya geldi klasik tablo… hastanede sütüm gelmediği için mama başlandı. eve geçince süt geldi fakat az olduğu için ufak ufak mama desteğiyle devam ettim. ancak dinlenemiyorum, bu 3. bebeğim, gelen gideni yoğun olan bir evim var ve desteğim de yok sayılır. uzatmayayım gel zaman git zaman ben mamayı azaltırım derken gün geçtikçe bebeğimin ihtiyacı artmaya başladı böyle olmaz deyip emzirme danışmanından destek aldım. bana bebeğimin kilo alımının iyi olduğunu bez sayısının da yerinde olduğunu söyleyerek 2 saat geçmeden meme vermememi önerdi. (Saat başı hatta 40 dk da bir emziriyorduk çünkü)
bir süre uygulayabildim ama gücüm tükendi ağlama krizine giriyor bebeğim artık dayanamıyorum. daha sık meme vermeye başladım geçen hafta ama bu da beni tüketti… iki gündür az az mama veriyorum yatırmadan. ama içim hiç rahat değil ya mamaya alışırsa, meme reddi oluşursa… gün geçtikçe içtiği mama artacak ve meme daha az süt ürettiği için kaçınılmaz olarak sütü bırakacak bebeğim diye korkuyorum..
soruya geliyorum çok uzattım.. mama ve anne sütü birlikte götürme mümkün mü? bunu deneyimleyen var mı?