Pnar35 Merhaba benim de kızım 2,5 yaşta kekemelik başlamıştı . Şu an 4 yaşında ve şimdilik geçti diyebilirim . Öncelikle hiç vakit kaybetmeden dil konuşma terapistleri derneğinin sitesinden bulunduğunuz şehirde bir terapist bulun. Çünkü ilk 6 ay önemli. Biz o 6 ayı bu bekleme yüzünden kaçırdık sakin olun. Muhtemelen genetik yatkınlığı var ve bir şey tetikledi ya da konuşmaya yeni başladığı için oldu. Ama ikinci seçeneği düşünüp vakit kaybetmeyin . Benim kızımın sebebi babasından ayrı kalmak zorunda olmasıydı. Her seferinde ayrılıklar onu tetikledi ancak genetik yatkınlığı da vardı. Biz terapi aldık ve geçti. Ancak en son yazın benim doğum yapmam okula başlaması babasndan yine bir süre uzakta kalması tekrar tetikledi ve 2 ay sürdü sonra geçti bu süreçte sakin kalın kekeme olduğuna dair ona bir şey söylemeyin gözlerini kısması onun da durumu fark ettiğini gösteriyor. Benim kızım kollarını yukarı kaldırıp kelimeyi söyleyene kadar beklerdi. Bu süreçte terapist bize merdiven konuşmasını önerdi söyleyemediği kelimeye hadi merdiven konuşması yapalım diyip yavaşça söylüyorsunuz ve ı da tekrar ediyor. Kızım belli bir süre sonra ben söylemeden kendi söyleyemediğini fark ettiği kelimeye bu şekilde yaklaştı bol bol kitap okuyun ve konuşun benim içim parçalanır oturur ağlardım yalnızken biliyorum çok zor. Hadi kelime oyunu oynayalım diyip nesnelerin isimlerini söyleyip tekrar ettirebilirsiniz önce bir kelime sonra yavaş yavaş iki kelime. Ekranı kesinlikle kesin vermeyin . Her şeyden önce dediğim siteden bir terapisten yardım alın sakin kalın 🌸🌸💜