selin__191 “her bebek kendi hızında ilerler, lütfen arkadan ittirmeyin”
Diye bir söz duymuştum, oturup düşününce çok mantıklı gelmişti. Endişenizi çok iyi anlıyorum çünkü benimde 6 aylık oğlum var hep takipteyim, ablasıyla istemeden de olsa kıyas yapıyorum. Ablası bu ayda bunu yapıyordu bu yapamıyor neden yapamıyor gibi gibi. Ama farkettim ki ikiz çocuklarda bile illa farklılık olmuyor mu? İlk çocuğum olan kızımın dil gelişimi harikaydı ve hep ilerdeydi, elimde 10 aylıkken “baba gel” dediği videosu var. Haliyle ikinci çocuk olan oğlumda da bu gelişimi bekler insan. Size şunu söyleyebilirim ki henüz otizm diyebilmek için erken. İşe gidiyormuşsunuz bu süreçte bakımveren kim ise sürekli onu gördüğü için geldiğiniz zaman direk göz teması kurmaması, bazen gülüp bazen gülmemesi çok normal. Ekran var ise lütfen çıkartın. Bir de size sorularım olacak.
Sosyal gülümseme dediğimiz karşıdakine bilinçli gülümsemesi var mı ?
Gösterdiğiniz şeyleri takip edebilir mi ?
Motor gelişimi nasıl ? Oturma, başını tutma, dönme ?
Sizi taklit eder mi ? Ses ya da hareket olarak ? Örneğin; Gel gel yaptınız yapmaya çalışır mı ? Ya da farklı bir ses çıkardınız o sese benzer bir ses yapabilir mi ?
Seslere karşı tepkisi var mı ?