Sermec27 Arkadaşlar bilenler biliyor buradaki sürecimizi oğlumda gelişim geriliği var gelişimi geriden gelen bir çocuk her anlamda en başından beri zaten anne karnında başlamıştı gelişim geriliği arkadaşlar oğlum 19 aylık ama hala konuşmuyor yani 3-4 tane kelimesi var o kadar hatta daha fazlaydı azaldı yani şu an söylediği kelimeler anne bunu da günde 1 2 kez diyor baba dede mama hav hav diyordu bunları bile demiyor artık ya hiç konuşmuyor zaten gelişimsel Pediatri ve çocuk gelişimi takipliyizde kitap okumaya çalışıyorum kartları gösteriyorum bol bol konuşuyorum sohbet ediyorum abisi de var ama yok niye konuşmuyor yani söylediği kelimeleri bile unuttu neredeyse her istediğini işaretle gösteriyor ne isterse istesin işaret sadece çocuğu böyle olup 19 aylıkken 3-4 kelimesi olup sonradan açılan düzelen oldu mu acaba ekranda görmüyor ben anlamadım ki yaa
iremm58 Sermec27 kolayını bulmuş ııı diye işaret edersek anlatıyor zaten derdini neden konuşarak kendını yorsun ki görümcemin oğlu da öyle çok zeki bi çocuk aslında ama herşeyi ıı diyerek yaptırıyor 2 buçuk yasında agzından bir dede bir baba yeniler de de anne demeye baslamıs onun harici hep ııı diyor
kurabiyeee Sermec27 işaret ettiği şeyi siz konuşturun mesela bardağı işaret etti bardak mı ? Bardağı mı istiyorsun ? Al bakalım bardağı vs vs diye
asilsmom_ Sermec27 arkadasimin bebegi 20 ay sonrasi bir acildi inanilmaz su an sohbef ediyor 2 yasinda tam. Onun da gelisimi geriydi hatta ben bebeginde bir problem oldugunu dusujuyordum
goldengate Sermec27 bebeğim 18,5 aylik hala ikili cumlesi yok. Dun ilk kez “anne bu” dedi ama saymiyorum henuz birsey yok. Anlamsizca birseyler daha yeni konusmaya basladi bebekce. Kendini anlatamayinca cok sinirleniyor yavrum benim😂. Zamanla konusacaklar insallah
Sermec27 iremm58 Yani bilmiyorum umarım sonradan açılır aynen sizin dediğiniz gibi ııı diyerek anlatıyor işaretle anlatıyor işaretle gösteriyor ne isterse istesin 3-4 tane kelime ya söylüyor ya söylemiyor önceden daha fazlaydı 7-8 tane vardı ama şu an sadece 3-4 tanesini kullanıyor bilmiyorum canım sıkılıyor
Sermec27 kurabiyeee diyorum diyorum mesela su istiyor su mu diyorum bak bu bardak hadi su içelim diyorum yani her yaptığım şeyi böyle sesli bir şekilde anlatıyorum ama yok yani 3 4 tane kelimesi var sadece
Sermec27 asilsmom_ Bilmiyorum ki inşallah bizimkisi de açılır ya zaten bizimkisi belli hani gelişim geriliği olan bir bebek de onunla mı alakalı bilmiyorum
Sermec27 Dondurmalikahve Hayır öğrenmesi için her yaptığım hareketi söylüyorum bir dahaki istemesinde su istiyorum desin diye ama yok o bir dahaki İstemeye de ıııı diyor sadece
Sermec27 goldengate ya ikili cümleyi geçtim normalde 5-6 tane kelimesi vardı şu an 3 tane kaldı söylediği kelime
Dondurmalikahve goldengate Hayır diretin veya bekletin gibi bir şey değil bu. Böyle bir şey kastetmedim. Ana kelime “su” “Bak bu su, su mu istiyorsun, bardakta su var” demek işi uzatır. Hikayeleştirmeden sadece ana kelime ne ise onun adını söylemek doğru olan. O an neyi işaret ediyorsa önce onun adı eğer adını öğrendiyse ayrıntı merak ediyorsa hikayeleştirme kısmına geçilir.
mavili_kelebek goldengate evet işaret ettiğinde siz anlayabilirsiniz ama anlamamızlıktan gelip bu bardağımı suyu mu tabağımı istiyorsun diye kelimeleri söyleyin bırakın ki o kelimeyi duyduğunda tekrar edip istemeye gereği duysun ona ulaşabilmek için. Komutlar verin topu verir misin ? Aaa bana kırmızı topu getirdin teşekkürler diye biraz büyük ve abartılı akıcı şekilde sözcükleri söyleyin. Farkındalıgı ve akıcılığı artıcsktır. Aksi halde çocukların kolayına geliyor sonuçta işaret ettiğinde de anlaşılıyor. Seslenene kadar size bakmayın. Vs vs diye gidebilir örnekler
Usnac1995 Sermec27 Oğlum anneyi 23 aylıkken söyledi. Öncesinde teyze abi baba mama meme dede vs diyordu sadece. Dilinin açılması tam anlamıyla 3 yaş sonrası oldu. Ahhhh neler çektim bu süreçte neler
zynprvlfsn Sermec27 Benim bebeğim de 18 aylık, baba, anne, bu, burn (burun), dede, falan diyor ama hiç gelişim geriliği düşünmedim. kitap okuyorum, verdiğim her komutu anlıyor, erkekler kızlara göre daha geç konuşuyormuş.
Sermec27 zynprvlfsn bizim gelişim geriliğimiz konuşma ile alakalı değil yani yapması gereken şeyleri çok geç yaptı mesela alkış yapmayı 18 aylıkken öğrendi Bye bye yapmayı 18 aylıkken öğrendi İşaret parmağıyla bir şeyleri göstermeye 16 17 aylıkken öğrendi bundan dolayı süregelen bir gelişim geriliğimiz var konuşmada dahil
beybitolat Sermec27 arkadaşımın oğlu 2 yaşını doldurduğunda öyleydi. Gelişim geriliği falanda yoktu sadece konuşmuyordu. Oyun gruplarına götürmeye başladı ve maşallah resmen dili çözüldü çocuğun. Bi deneyin isterseniz
Sermec27 beybitolat Aslında gidiyoruz oyun alanlarına falan ama dışarıya da çok çıkıyoruz abisi de çok fazla oyun oynuyor ama maalesef böyle yani
annelife Sermec27 akranlarıyla vakit geçirmesi için oyun grubu vs kaydolabilirsin. Konuşması için biraz senin dışında onun hareketlerini anlamayan insanlarla vakit geçirmesi ve kendini konuşmaya mecbur hissetmesi gerekebilir. Panik yapacağınız bir ayda değil her bebek farklı. Çevremde ıh ıh ile anlaşan bir sürü 2 yaş civarı bebek var. 4 yaşına kadar konuşamayan da oldu. Hepsi sonunda öğrendiler. Önemli olan alıcı dili nasıl sizi anlıyor mu komutları yerine getiriyor mu.
Sermec27 annelife Evet göz teması var komutları yerine getiriyor beni anlıyor hadi şunu yapalım diyorum yapıyor işte oyun oynuyor beraber mesela karşılıklı top oynuyor araba oynuyor bunlarda sorun yok bunları da geç yaptı tabii bu arada dediğim gibi sadece kelime sayısı çok çok az
balkizlar Sermec27 19 aylık panik yapmak için erken ama osman gönülal her zaman gerileyen durumlar önemlidir diyor…takipli olduğunuz için bir sıkıntı olsa farkedilir gelişim geriliği de var diyorsunuz bana normal geldi kelime sayısı
Sermec27 balkizlar zaten bu ay içinde gelişimsel Pediatri ve çocuk gelişimine randevumuz var bu durumu söyleyeceğim
goldengate Dondurmalikahve evet baslangicta oyle yaptim adini bildigini biliyorum ama henuz soylemiyor konusmuyor.
Dondurmalikahve Sermec27 Önce tek kelimeye odaklanmak gerek önce çok uzun konuşmamak gerek. 4 5 kelimeyi anlamlı kullanıyorsa bu güzel bir şey.