Herkese Meraba kısa ve öz anlatmaya çalışacağım. Kızım 4 yaşında bahçeye asla tek yollamam ve sürekli çıkarmam bazen 1 saatliğine çıkarırım. Ve başkasının evine tek başına yollamam. Bunları yazma sebebim oturduğum yerde bu şekilde çocuklar tek başına bahçede veya tek başına başkasının evine giden 4.5 yaş çocuklar var. Tabi hepsi değil. Neyse bahçeye çıkardığımda biri onu ittiğinde veya biri durduk yere vurduğunda kızım bana anne sen neden ona kızmıyorsun bana zarar veriyor diyor . Gelelim asıl meseleye ben çocuklara karşı çok hassasım naparlarsa yapsınlar tatlı dille uyarıyorum gülerek bi şekilde . Yani kızamam istesemde zafım var. Dün kar yağdı buraya kızım çıkardım bu duyguyu tatsın diye 5 yaşındaki kız 2 defa kızımın yüzüne bilerek kartopu attı durdu bende yüze atılmaz montuna atabilrsin dedim. Kızımı aldım başka tarafta oynatmaya çalıştım . Aynı kız başkasının kızına yüzüne kartopu atınca kızın annesi çocuğa bağırdı sen napıyosun diye bidaha attığını görmicem sakın sakın diye bağırdı. O sırada kızım bunu gördü duydu. Kızım 4 yaşında ama çok bilinçli direk bana sen beni korumuyorsun dedi. Ben çok yırtık biryimdir kimseden korkmam asla. Ama çocuklara karşı zafım olduğu için hep gülerek benden korkmasınlar diye güzel dille uyarırım bak böyle yapma canı yanar vs vs . Lafın kısası kızıma evde anlatıyorum onlar çocuk eğer kızarsam korkarlar günah annecim . Ben seni herkesten korurum . Ama anlamıyor. Mesela eşim araç anahtarını almaya gidecekmiş kızıma komser demiş ki gel elimden tut babanı bekleyelim hayır ben yabancıların elini tutmam babamla giderim demiş. Yani burda şunu anlatmaya çalışıyorum maşallah kızım herşeyin farkında bilinçli .
Demem o ki akıl akıldan üstündür. Kızıma nasıl anlata bilirim başkasına kızılmamasına.
Sadece şundan korkuyorum okulda veya başka bir yerde biri bişe der veya yapar nasılsa annem beni korumuyor korımıcak diye saklar mı ?
Nasıl bir yol izlemeliyim.