ogrtsfre Dün bir post’da bir arkadaşımızın aşıdan önce ateş düşürücü verdiğini okudum ve ona istinaden bir açıklama yapmıştım. Açıklamamı okuyan bir arkadaşımızda bu yanlışı yapan çok anne olduğunu ve bunu herkesle paylaşmam gerektiğini rica etmiş. Harkesin doğru bildiği yanlış bildiği durumlar oluyor elbet. Ben mesleğim gereği 8 sene boyunca çocuk sağlığı, çocuk psikojisi, çocuk beslenmesi gibi bir çok konuda eğitim alınca bu konularla ilgili biraz bilgi vermek istedim yanlış bilen arkadaşlarım için. Aşıdan önce ateş düşürücü verilmez! Neden? Çünkü ateş vücudumuzun savunma mekanizmasıdır. Aşının amacıda vücuda bakteri verip bununla savaşmasını öğretmektir. Ateşin çıkması vücudun kendini savunduğunu gösterir. Amaç bu olunca, ateş çıkmaması için ateş düşürücü verince aşının pek bi hükmü kalmıyor. Ateş 38.5 olana kadar ateş düşürücü verilmez. Duş aldırırsın, soğuk pres yaparsın vs. Bırakalım öğrensin vücut nasıl savunacağını ki bu virüsü gerçekten kaptığı zamanda aynı şekilde vücudu savunabilsin. Dahada yükselirse eğer o zaman ateş düşürücü verebiliriz. Evet çok zor yavrularımızın ateşler içinde olması ama hepsi onların iyiliği için. Sağlam bağışıklık için. Öbür aşılar için bunu uygulamayın olur mu?
ogrtsfre [bilinmeyen] ne demek rica ederim. Daha erken paylaşsaydım keşke. Bundan sonrası için faydalı olur umarım ☺️👍🏻
Ozlemaydin Cnm bnmde yarin oglumjn iki ay asisi var ebe bni aradi yarin getrisen eger ates dysurucu klpol ver dedi
ogrtsfre Ozlemaydin aşınızı yaptırın eğer ateş yaparda 38.5 bulursa calpol vb. düşürücüler verebilirsiniz. Burda önemli olan ateş 37.5 oldu aman havale geçirecek deyip hemen düşürücülere sarılmamak, vücudun savunup bağışıklık kazanmasına izin vermektir.
Ozlemaydin ogrtsfre ama ebe ver sonra getir asi icn dedi bide iki ay asisi kolami bacgmi ne reye vurulack
ogrtsfre Ozlemaydin ikinci ay aşısı biraz ağır oluyor. Sağ bacağa sol bacağa birde omuzdan olmak üzere üç aşı yapılıyor. Ben ne yapılması gerektiğini açıkladım. Gerisi size kalmış.