Demett_k
Çok zor, bazı anneler için evladına karşı sınır koymak çok zor. Benim kızım 3 yaşında ve her ne kadar içim ağlasa da etsede bu yaşında bile sınır koymak zorunda kalıyorum ilerde şımarık olmasın diye. Telefon hele en zoru. Bence tavrınızı net belli edin, çocukların alışma süresi 1 hafta yada 2 hafta biraz zorlanırsınız edersiniz ama daha sonradan iyi ki böyle yapmışım dersiniz. Alakasız bi örnek ama kızım dolap kapaklarını çarpmayı çok seviyor bende bi kaç kez ikaz ettim kızımı ve dedim ki “Dolap kapadığını tekrar çarparsan seni 10dk odana götürürüm” dedim inadına çarptı bende aldım kızımı odasındaki yatağının üstüne koydum çıktım ve 10dk asla yanına gitmedim. Odasının kapısında bi kapı daha var o yüzden istese de çıkamazdı, 10dk geçtikten sonra yanına gidiyorum göz izasına iniyorum ve anlatıyorum “kızım dolap kapağını vurdun diye odaya girmek zorunda kaldın ben seni odana koymak istemiyorum o yüzden artık dolap kapağını vurma olur mu annecim” diyorum sonrada “sarılmak istermisin” diyorum oda kafa sallayıp sarılıyor bana. İnanın 3 yaşında kızım ve asssla yapmak istemem böyle bişeyi ama laf söz dinlemiyor bende böyle anlatmaya çalışıyorum. (Bu arada sadece dolap kapağı için geçerli bu başka şeyler için odaya koymuyorum) Mesela abur cubur yiyen bi çocuk olsaydı onu yasaklardım yada ne bilim neyi seviyorsa onu yasaklardım tekrarlama sonucunda bence sizde öyle yapın en sevdiği eşyayı alın mesela elinden bi süre tanıyın kendinize mesela 10dk yada 20dk yada 1-2 saat böyle böyle anlar. Kararlı ve net kalmanız çok önemli bu gibi durumlarda eğer kararlı ve net kalmazsanız çocuklar cıvıtır. Allahım yardımcınız olsun🌸