NewMomm1 Anlaşmalıya dönebilirsiniz, anlaşmalıya da dönse teoride evet dava için belirlenmiş duruşma gününde görülüp, usulü bir eksik yoksa ilk duruşmada yüksek ihtimalle karar verilir. Ancak yazılı olarak talep ederek veya daha da iyisi gidip konuşarak, mağduriyetinizi anlatarak mahkemeden duruşma gününün, eğeruygunluk varsa daha erken bir tarihe çekilmesini talep edebilirsiniz. Mahkemenin takdirinde bir durum ama yardımcı olurlar yüksek ihtimalle. Çekişmeli de beklenen pek çok evrak ve uzun uzadıya dilekçe aşamaları olduğu için hali ile duruşma günü ileri tarihe atılıyor, ancak anlaşmalı için duruşma takviminde uygunluk olursa değiştirebilirler. Eğer mümkünse iki taraf birlikte giderseniz daha hızlı hallolur diye düşünüyorum. Aslında biraz hangi şehirde olduğuna da bağlı, iş yükü az olan küçük adliyelerde daha kolay hallolur, büyük şehirlerde dosya ve iş yükü zaten fazla olduğundan yapılamayabilir. Ama bence anlaşmalıya ikna olur da aranızda protokol hazırlarsanız, gidip mahkeme ile görüşmenizden, şansınızı denememizden zarar gelmez.