Önce maşallah diyelim 🧿 Bizim oğlanın gün içinde ağlamalarını sayabilir miydim o dönem diye düşündüm de bir an 😂
Sakin bir bebek demek ki çok şanslısınız. Bizimki de 9 aylıkken emekledi, emeklemeye başladıktan sonra hareketlendi daha çok. Aslında emekleme bir gelişim basamağı değil ama hem duyu hem denge-koordinasyon hem de keşfetme, algısının açılması gibi sebeplerden mümkünse emeklemesini istiyoruz bebeklerin.
Bunu desteklemek için bazı aktiviteler yapabilirsiniz. İlk aklıma gelen ve en etkili olan tünel oluşturmak. Kısa mesafeli bir tünel oluşturup karşısında durup sesli, ışıklı veya ilgisini çeken oyuncakları gösterip emeklemesini teşvik edebilirsiniz. Yapay zekadan farklı aktiviteler için destek alabilirsiniz, gün içinde sürekli beynimizde açık sekmeler olduğu için kendi adıma hayal gücüm tıkanıyor oradan faydalanıyorum çoğu zaman.
İlla emekleyecek diye de bir şey yok bu arada. Bazı bebekler böyledir nörolojik olarak bir problem olmadıkça onun yokluğunu başka şeylerle kapatırsınız 🌸