31 aylık bir oğlum var, adı Miran. Genel iletişimi iyi, göz teması kuruyor, söylenenleri anlıyor ve günlük yönergeleri yerine getiriyor. Bana sık sık “anne buraya otur”, “anneanne nerede”, “napıcam” gibi ifadelerle sesleniyor. Soru sorabiliyor ve yönlendirme yapabiliyor.
Kelime sayısı var ancak cümleleri genelde kısa ve sade. Daha çok yönlendirme ve soru cümleleri kuruyor. “Ben yapıcam” veya “bunu istiyorum” gibi özne ve istek içeren cümleleri henüz kendiliğinden kullanmıyor, genellikle ihtiyacını işaret ederek ya da kısa ifadelerle anlatıyor.
Anlama konusunda sorun yok ancak yaşıtlarına göre cümle çeşitliliği ve uzunluğu açısından zaman zaman endişe ediyorum. Bunun yaşa uygun bir gelişim süreci mi Normal mi 😥 sevgili annelerim