kahvesever12 Kızlar daha önce kimsede görmedim duymadım ama benım için çok hassas bir konu buna benzer şeyler yaşayanlar veya duyanlar yardımcı olabilirse çok sevınırım. Bebeğimle eşimin anne babasına gittik 8 aylıktı dedesini de 1 aydır felan görmüyordu yabancı olarak kodlamış kafaya. Bebeğim odada uyurken dedeside sanki uyanma sesi geldi dedi ve bakmaya gitti o sırada bebeğim kalktı ve başında dedesini görünce çok korktu baya ağladı yanı beynı başka bir evdeyım ve yabancı adam basımda olarak kodlamış 5-10 dk kendine gelemedi ıkı gün kalmak için gitmiştik dedesi ordan işe gitti ve bebeğim o gün uyku hariç bütün gün boyunca kucağımdan inmedi bana yapıştı boğazımı sıkarak sarıldı sürekli yürüteç felan da kabul etmedi. Akşamında dedesi geldi ama yanında babası da bende olduğumuz için tepki vermedi fazla 1 2 dk ağladı sonra oyunlar oynadı vakit geçirdi sabah olduğunda eşim işe gitti kaynanamda oğlum uyandığı anda dedesi işe gitmeden görsün demiş yanımdan aldı oğlum tekrar uykudan uyanınca eşim ve ben olmadan görünce tekrar krız yaşadı gene bana yapıştı asla kucağımdan inmedi. Sonra dışarda karşılaştık arabanın içinde gördü sadece orda bile direk ağlamaya başladı yoldan geçerken. Akşamında ilk başta gene biraz mesafeliydi ama ben ve eşim vardı oyunlar oynuyorduk güvenli ortam olarak kodladı ve gene dedesıyle de oyunlar oynayıp güldü biz evimize döndük 1 aydırda gitmiyorduk bebeğim yaşadığı olayı hıc unutmamış eve girdiğimiz anda bana sarıldı onu görünce direk ağlama krızıne girdi bırak aynı odayı sesini bile duymak istemedi bizde duramadık çıktık geldik direk. 1 ay geçmesine rağmen hıc unutmamış. Bugün de dedesi video attı sevgi sözcükleri söylüyor onu açtım ona da direk ağlama krızıne girdi. Çok sevgi dolu çok cana yakın bir bebek normalde ama görmeyi bırakın telefonda sesine duysa krıze giriyor uzun zaman görmeyince de kafada yabancı olarak kodluyor nasıl aşıcam nasıl davranmamız gerekıyor bilmiyorum nolur yardımcı olun
asilsmom_ kahvesever12 iste dusuncesizliklerin sonu. Anne olmadan uyuyan bebegin odasina gidilir mi hic uyandi diye. Gereksiz hareketler. Yerinizde olsam 2 3 sy gitmem. Bebegim unutana kadar. 6 aylikken koye gittik babamin evine. Babam hemen kucagina alip hevesle horozlarin yanina goturdu,oglum 4 5 saat araliksiz agladi. Su an 15 aylik horoz sesi duyunca dudak bukuyor ve rahatsiz oluyor hâla unutmadi
alpaslanmom_ kahvesever12 oğlum 9 buçuk aylık uzun süre görmediği herkese bunu yapıyor travma değil ayrılık kaygısı ve yabancılaşma mesela babamı bir hafta görmesin bir hafta sonra gördüğünde ortalığı yıkıyor
hellomom kahvesever12 olur böyle şeyler. Bazı insanlara karşı ağlamalar istememeler oluyor. Birlikte vakit geçirmeye çalışın. Hepberaber oynayın. Ya da babazı veya siz dedeyle oyunlar oynayın o izlesin mesela. Bir de şu bar. O ağladıkça sizlerde de bir panik bir telaş oluuorsa çocuğun korkusu tetikleniyor olabilir. Ağladığında ağlasın demiyorum tabii ki ama paniklemeyin, sakince kucağınıza alın. Sakince konuşun anlatın. Büyüdükçe azalacaktır.
kahvesever12 asilsmom_ insan yabancı lamayı dört aylıkken yaptı zaten ama 2.03 hafta sürdü sonrasında geçti bebeğim dokuz ayında dışarıda gördüğü insanları bile gülücük dersi açan bir şeyler söylemeye çalışan hatta sarılmaya çalışan bir bebek çok canayakın yani 100 tane 100 gördüyse yüzüne de aynı tepkiyi veriyor bir tek dedesine bu şekilde yani kafada o ana çıkartaamıyor bebeğim uyandiginda başka bir evlere ve başında başka birini gördüğü için annesinin babasının gittiğini ve onun kötü biri oldun yani onu alacağını algılamış beyninin bir köşesine onu kötü biri olarak yazmış yani eşim telefonda konuşsa telefonda onun sesini duysa sesini bile direkt tanıyıp krize giriyor aynı odada asla bulunmuyor yani aylar geçse de asla kafadan atmıyor yani zamanla düzelir diye düşünüyordum ama zamanla düzelecek bir şey değil dün videosunu gördüğü videoyu bile direk krize girdi düzünü ve sesini asla aklımdan hiç çıkarmıyor
kahvesever12 asilsmom_ ah ya gerçekten bebeklerde kalıyor böyle şeyler nasıl korktuysa. Bende aynı sekılde düşündüm gitmeyelim görmesin vs ama sesini duyduğunda bile o anı yeniden yaşıyor 1 buçuk ay görmedi yüzünü gördüğü anda korkudan mahvoldu gene kafada kötü biri annemden ayırıcak olarak kodlamış gördüğü gibi bana sarılıp o gün akşama kadar inmiyor kucağımdan bende görmediğinde geçer sanıyordum. Zamanla geçebilecek boyutta değilmiş
cennet44 Benim kızımda o aylarda annem e karşı aynı yapıyordu kendini yırtıyordu ve hiç bişe yaşanmadı yani bazen bebekler ilk başta çok görmedikleri yüze karşı böyle tepki veriyorlar annemlere çok gidemezdik ama kayımvalidemlere sık giderdik onlara yapmazdı şuan 16 aylık geçtı çok şükür kucagına asla alamazdı annem başkasına giderdi şimdi düzeldi kendiliginden çok şükür
kahvesever12 alpaslanmom_ Benım bebeğim kimseye yabancılama yapmıyor dolmuşa da biniyoruz 2 ayda bir gördüğü de akrabaları var sosyallesıyor da sürekli uykudan kalktığında başka evde odada onu görünce tetiklendi o andan sonra iki gün eve gidene kadar asla kucağımdan inmedi 1 ay görmedi ve sadece sesini duymasıyla bile yeniden kriz yaşadı fotoğrafını görmesi bile yetıyor yanı doğduğundan beri hiç görmediği insanlara bile gider oynar güler aylar geçse bile sesini veya yüzünü asla unutmuyor yolda geçerken görse bile krız yaşıyor
kahvesever12 hellomom kesinlikle görüşmeyerek düzelir zannettik 1 ayın üstünde görmedi aynı evde daha yüzünü görmeden sesini duyduğu gibi ağlama krızıne girdi anneyle babanın bir olduğu odada hiç konuşmadan bebek alışana kadar durdurup alıştıktan sonra yavaşça oyuna dahil etsek bu kadar tepki vermezdi yada bebeğim adım atardı belki şimdi telefonda sesini duysa ağlama kırızı yasıyor
duyguluinsan kahvesever12 yardımcı ablamız var, haftasonu gelmiyor, temizliğe gelen ablamız 15 de bir gelir. Her gördüğünde hiç görmemiş gibi davranıyor. 9 aylık üzerime tırmanıyor. Ayrılık kaygısı süreci, evden çalışıyorum oldukça zorlanıyorum
kahvesever12 duyguluinsan ya çok zor gerçekten benım ki telefonda sesini duyduğunda bile deliriyor korkudan aynı evde ayrı odalarda duruyor gördüğü gün ve sonrası kaç gün kucağımdan asla inmiyor aşamıyor
mercankus kahvesever12 yani kodlama derken yeni yeni bebek gelişiminde dılımıze nasıl da yerlestırdıler herseyı nasılsa kaygı bozukluğuna sebep verıyor ya bu durum annelerde olsın ailelerde şaşırıyorum bebek bu o aylar ayrılık kaygısının başladığı aylar oncesınde olabilir sonrasında bebeğe göre degısır kodlanmış diye bir durum yok yanı kalıplara sokmayın derim kendınızı bebegınızı
kahvesever12 mercankus bende sokmak istemıyorum ama hayatında ilk defa gördüğüm kişilere bile sarılıp gülen bebeğim o olayı yaşadığından beri yanında olmayı bırakın telefonda sesini duysa kriz gecırıyor korkudan aşırı bi korkusu var aynı evde aynı odada bulunamıyor
duyguluinsan kahvesever12 benim anlatmak istediğim kişisel bir tetikleme değil, süreç içinde olağan bir durum bence. Uzman değilim ama yukarıdaki yoruma katılıyorum, bebek daha 9 aylık bu kadar yüksek anlam yüklemeyin.
kahvesever12 duyguluinsan böyle olsun bende isterdim ama maalesef kişisel tetiklenme. 100 kişi görse gülüp eden ilk defa gördüğü insanlara bile gülücük saçan bebeğim görmeyi bırakın sesini duymasıyla korkudan titriyor ve 1 buçuk ay görüşmediğin de bile. Fotoğrafını bile görünce ağlama krızıne giriyor.