asafimkavun ne üzerine tanısı önemli olan o? Kendimizi anlatayim ben benim kızım doğuştan işitme kayıplı doğdu ve dil gelisimi takip edildi. Zihinsel hiç bir problemi yok fakat dil gelişimi geriledi iyi duymadığı için. 4 yaşta doktor önerisi ile hem işitme hem konuşma terapisine başladık özel eğitim raporla. İstemediğin takdirde veya tedavi bittiğinde düşürtebiliyorsun bu raporu. Ama doktorumuz bize şu şekilde söyledi aynı e nabız da nasıl eski muayene geçmişi görünüyorsa, bu çözger raporu da düşürtülse bile geçmişte bu şekilde tanı ve tedavi aldığı gözükür yani özel gereksinimi bulunduğuna dair. Artısı şu şekilde ücret ödemeden özel eğitim alabiliyorsun, devlet okulunda ek ücret ödemiyorsun(kızım anaokuluna gidiyor aylık ücreti ödemiyoruz) okul döneminde kaynaştırma öğrenci gözüktüğü için sınavları ve geçme ortalaması diğer öğrencilere göre daha toleranslı. Her kurumda çözger raporlu öğrenci kontenjanı var, ileri yasaminda KPSS kontenjanı ayrı vs vs. Şimdi mantıken bir cocugun gerçekten özel gereksinimi varsa sağlıklı çocuklarla yarıştırmak mantıksız. Maddi durumunuz el veriyorsa tabiki ücretli bir şekilde tedavisini yaptırın ama maddi durumunuz el verisli değilse rapor çok işinize yarayacaktır. Bende çok tereddüt etmiştim ama işitme cihazı kullanıyor saklanacak utanacak bişey değil neden sağlıklı çocuklarla bir olsun ki. Tabiki bu raporun ayrıcaligini kullanması daha mantıklı devlet destek veriyor sonuçta