Kızım yaklaşık 4 yaşında ve 4 aydır yarı özel bir anaokuluna gidiyor, kulüp sınıfında, normalde 8-5 saatleri ama esnek çalıştığım için genellikle 10:30-11:00 gibi bırakıyorum, 4-5 arası babası ya da ben alıyoruz. Öğlene kadar ve öğleden akşama kadar olmak üzere 2 öğretmen var. Sabahki öğretmenimiz 45li yaşlarda, deneyimli bir öğretmen, öğleden sonraki çok daha genç 30 civarı yaşlardadır. İlk haftalar sınıfta 1 hatta 2 saat geçirdiğim günler olmuştu ama hep sabahki öğretmene denk geldim, tarzı hoşuma gitmişti, şefkatli bir otoritesi vardı. Diğer genç öğretmen de kibar, tatlı bir insana benziyor uzaktan. Başlığı açma sebebime geleyim, bu öğleden sonraki genç öğretmenimiz geçen haftadan beri hasta, bugün 2 kulüp sınıfını birleştirmişler öğleden sonra beraber takılmış çocuklar. Kızıma çıkışta hasta olan öğretmenini özleyip özlemediğini sorduğumda hiç özlemediğini söyledi, onun hakkında negatif bir tutumla konuştu, birkaç soru daha sordum sabahki öğretmenini özlüyormuş hep. Bir de bugün dikkatimi çekti tokaları benim taktığımdan farklıydı aldığımda, yani düzeltilmiş yeniden takılmış, kim yaptı dediğimde diğer sınıfın öğretmeni dedi. O an da bir aydınlanma yaşadım, bizim öğretmen hiç böyle müdahaleler yapmıyor, saç baş dağınık, ağzı yemek lekeli, atleti kıyafetinden dışarda geldiği falan oluyordu ara sıra. Takılmıyordum ama bugün taşlar birleşti sanki. Bu öğleden sonraki öğretmenimizin biraz şefkat yönü eksik sanki ve bunu fark etmek beni üzdü. Çünkü kızım sınıfın en küçüklerinden ve ilk kreş deneyimi. Elimden geldiğince saatlerini azaltarak destekliyorum, başka elimden ne gelir bilmiyorum. Bugünkü farkındalığım dışında okuldan genel olarak memnunum. Kızım da okuluna epey alıştı ve eğleniyor, gitmek istememezlik yapmıyor hiç son aylarda. Sizce boşuna mı kuruntu yapıyorum. Zarar veren bir olay durum yoksa, bu şefkat eksikliği konusu sizi rahatsız eder miydi? Anaokulu öğretmenleri işin içinde oldukları için sormak istediğim şeyi daha iyi anlarlar diye düşünüyorum. Fikirlerinizi merakla bekliyorum. Uzun oldu kusura bakmayın 🙏