welcome_baby sarılık tekrar yükselişe geçmez artık diye tahmin ediyorum, doktorlar onuncu günden sonra takibi bırakmıştı kızlarımın sarılık değerlerini. Gündüz olabildiğince sık emzirmeye çalışın, o emdikçe sütünüz artacak. Bir ayı doldurana kadar gerekirse uyandırabilirsiniz. Çocuk doktoru gündüz saat başı gece 2.5 saatte bir beslememi söylemişti iki haftalıkken. Karaciğerleri daha çok minik 3 saati geçmesin beslenme araları dedi.
Gündüz beslenmesini sanırım süt artsın diye o kadar sık söyledi. 🫢
İyi sıvı tüketimi ve proteince zengin beslenmeye çalışın. Yumurta, et, avokado, çiğ kuruyemişler, kuru incir, hurma bunlar sütün besleyiciliğini arttırıyormuş.
Bebeğiniz memeyi doğru kavrayıp aktif emiyorsa süt pompasında gelenden daha fazlasını çekebiliyordur.
Yine de arttırmak isterseniz emzirdikten sonra emzirdiğiniz memeyi on dk sağarak uyarabilirsiniz, daha fazla süte ihtiyaç var sinyali alır beyin ve üretim artar. Haftada birkaç defa power pump sağımı da iyi oluyormuş.
Günlük çişli bez sayısı 5i geçiyorsa ve kilo alıyorsa yetiyordur zaten sütünüz.