Evet hanımlar, bu konuda çoğu zaman kulaktan dolma bilgiler yayılıyor ve neredeyse her yerde emzirme döneminde sadece parasetamol gibi birkaç ilacın kullanılabileceği söyleniyor. Ancak hamilelik ile emzirme dönemini birbirine karıştırmamak gerekiyor. Zaman zaman şiddetli baş ağrıları ve romatizmal ağrılar yaşayan biri olarak bu konuyu birkaç doktora danıştım. Bunun yanında biraz araştırma yapınca, emzirme döneminde düşünüldüğünden çok daha fazla ilacın güvenle kullanılabildiğini öğrendim.
Bu konuda hepimize yardımcı olabilecek çok faydalı bir kaynak da buldum: e-lactancia. İspanyolca bir site olsa da oldukça anlaşılır. İlacın etken maddesini yazdığınızda, emzirme döneminde güvenli olup olmadığını risk düzeyiyle birlikte gösteriyor.
Hatta yalnızca ilaçlar değil bitkisel ürünler ve kozmetik ürünlerle ilgilide bilgi sunuyor.
Umarım birilerine faydası olur 🌸