mbabygirlm başta bende sürekli oturup oyun oynuyordum, sürekli yönlendiriyorum boş bırakmıyordum resmen çocuğu her fırsata bir etkinlik oyun vs sıkıştırıyordum ama baktım ki çocuk kendi kendine hiç oynamıyor hep beni bekliyor benimle oynamak istiyor fark edince anne çocuk oyun vaktini kıstım, dikkatini çeken şeyleri önüne koyup aynı odanın içinde kendi işlerimi yapmaya başladım evet başlarda eteğime yapışıp ağladı ama hep anlattım annecim sen burda oyna şuan işim var bitince seninle oynıcam beklemen gerek dedim ve işim bitince onunla oynadım, tabii böyle yazmak gibi kolay değil günler süren bir süreç ama şuan 40 aylık benim iş yaptığımı görünce diğer odada kendi kendine takılıyor arada gelip bana bakıyor ya da çağırıyor bak diye gidiyorum bakıyorum biraz konuşyoruz çok oyuna dahil olmadan ne yaptığına falan bakıp işime dönüyorum, komple kendi haline bırakmak çocuk tarafından ilgisizlik gibi algılanabilir ama çağırınca hemen gidip oyuna oturmak da sınır koruyamak oluyor aradaki çizgiyi tutturup istikrarlı davranmak gerekiyor biraz zorlayacak ama bir şekilde alışacak hem kendi kendine oynayınca hayal gücünü daha verimli kullanıyor her şeyden farklı farklı oyunlar çıkarıyorlar yeter ki ilgilerini çekecek ucu açık materyaller olsun ellerinde