sifirekran_bolkitap
🦖 “Dinozorların nesli neden tükendi?”
“Çok ama çok uzun zaman önce dünyada dinozorlar yaşıyordu.
Sonra çok büyük bir taş (göktaşı) dünyaya çarptı.
Hava çok karardı, her yer çok soğudu, bitkiler öldü.
Dinozorlar da yemek bulamadı ve zamanla hepsi öldü.”
⸻
🌍 “Nesli tükenmek ne demek?”
“Bir canlıdan artık dünyada hiç kalmaması demek.
Yani ne annesi, ne babası, ne bebeği…
Bir tane bile yok.”
⸻
🎨 “Peki resmini kim yaptı?”
İşte en güzel kısım 😄
Bunu şöyle anlatabilirsiniz:
“Dinozorlar yok oldu ama kemikleri (fosilleri) yerin altında kaldı.
Bilim insanları bu kemikleri buldu.
Kemiklere bakıp ‘Bunun boynu uzunmuş, dişleri sivriymiş’ diye düşündüler.
Sonra da nasıl göründüğünü tahmin edip resmini çizdiler.”
İsterseniz şu benzetme çok işe yarıyor:
“Bir oyuncağın sadece parçalarını bulsak,
o oyuncağın nasıl olduğunu tahmin edebilir miyiz?
İşte dinozorlar da öyle.”
⸻
🦴 Mini bonus bilgi (çok hoşuna gidiyor genelde):
“Bazı hayvanlar dinozorların çok uzak akrabası.
Mesela kuşlar 🐦”