helinky Malzemeler
6 kare yaprak milföy (istediğiniz kadar milföy)
Kreması için;
3 su bardağı süt (600 ml)
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
5 yemek kaşığı şeker
1 yumurta sarısı
Piştikten sonra;
1 tatlı kaşığı tereyağı
1 paket vanilya
Süslemek için;
Pudra şekeri
Çilek
İlk olarak dondurucudan aldıktan sonra çözülünceye kadar beklettiğimiz milföy yapraklarından her birini dört eşit parçaya bölelim.
Ardından pişirme kağıdı serdiğimiz fırın tepsisine aralıklı olarak yerleştirelim.
Milföyleri, önceden 180 dereceye ısıttığımız fırında fansız ayarda 25 dakika boyunca pişmeye bırakalım.
Tatlımızın kreması için tencereye 5 yemek kaşığı şeker, 1 yemek kaşığı nişasta, 2 yemek kaşığı un ve 3 su bardağı sütün yarısını alalım. Tel çırpıcıyla, çözülünceye kadar çırpalım.
Ardından karışıma 1 tane yumurta sarısını ilave edelim ve çırpmaya devam edelim. ve çırpmaya devam edelim.
Tüm malzemeler homojen bir kıvam aldıktan sonra bir yandan çırparken diğer yandan kalan sütü de tencereye ekleyelim.
Ocağın altını açıp kaynayıncaya kadar pişirmeye başlayalım.
Krema kaynayıp göz göz olduktan sonra 1 paket vanilya ve 1 tatlı kaşığı tereyağını da ilave edip son kez güzelce karıştıralım ve ocağı kapatalım.
Kremayı ayrı bir kaba aktarıp hızlıca soğuması ve pürüzsüz bir kıvam alması için mikserle çırpalım.
Pişen milföyleri fırından alalım. İlk sıcaklıkları çıktıktan sonra ortadan ikiye keselim. Hazırladığımız kremayı arasına sıkalım ve diğer parçasıyla üstünü kapatalım.
Tüm milföylerin içerisini kremayla doldurduktan sonra dilediğimiz şekilde süsleyelim ve servis edelim. Afiyet olsun! Bu tarif harika oluyor