Bebeğinizin dişlerinin çıkması da önemli ek gıda sürecinde. Benim kızımın dişleri çok erken çıktı. O sebeple biz erken başladık. 4,5 aylık gibi. Başlarda o püreli karisimli tariflerden yapıyordum. Kızım onları yemedi. Doktoru o kedi mamalarını sen yer misin dedi.🙈 her gıdayı ayrı ayrı vermemizi söyledi. Yumurtanın sarısı, labne peynir,avakado, pekmez ya da kuşburnu marmelati gibi şeyleri kahvaltıda veriyorum. Hepsini ayrı ayrı. Böyle daha iyi yedi. Zaten çok yemiyor tadimlik bir iki kaşık. Öğlen yoğurt ara öğün meyve akşam çorba gibi şeyler yediriyorum. Çorbaları et suyu veya kiymali gaz yapmayan çorbalar. Sebze çorbası, yoğurt çorbası şehriye çorbası gibi şeyler yiyor. Patates havuç gibi sebzeleri et suyuyla haslayip yediriyorum. Artık dişleri de olduğu içim çiğnemeyi seviyor. Et suyuyla olunca çok güzel yiyor. Tabi çorbalarda tuz ve baharat yok. Bi de artık bebeğim 7 aylık olduğu için destekli oturuyor mama sandalyesine oturmadan önce de pusette. bizimle birlikte sofraya oturduğunda daha güzel yiyor. Meyve olarak da hep sade verdim muz, Trabzon hurması, şeftali, armut, elma her gün farklı bir meyveyi püre yapıp yediriyorum. Kısacası tavsiyem sizin yediğiniz yemekleri baharat ve tuz karmadan ayırıp sizinle birlikte yedirmeniz. Bu şekilde daha istahli yediğini gözlemledim. Tabiki bebeğinizin sağlık durumu dişleri ve yutmasıyla ilgili kendiniz karar verin. Doktorunuza sormayı da unutmayın. Kendinizin yemeyecegi hiç bir şeyi de çocuğunuza vermeyin. Bir de anne sütü veriyorsanız onun önüne geçecek kadar yedirmeyin ana öğün her zaman anne sütü.