nnoktaa 33 günlük ve 20 aylık iki oğlu olan bir ana pro olarak demeliyim ki tek çocuk hiç çocuktur 😂 Yenidoğan dönemi evet zormuş ama tecrübesizsen zormuş.
Tavsiye vermek gerekirse kesinlikle gece gündüz ayrımını öğretmek, bol temas, beyaz gürültü, rutin, gaz masajı, yarım kundak yapmak (isteyene), emzik vermek (isteyene), bunları yaparsanız işiniz kolaylaşır. İlk üç ay oğlumda bunları yapmıştım. Sallamak istiyorsanız sallayın, kucakta uyutmak istiyorsanız uyutun ki temas aslında iyi bir uykunun temeli. İlk üç ay bunların hiçbir önemi yok nasıl uyursa uyusun, gerisini halledersiniz. Tabii uyumayan bebekler için söylüyorum bazıları şıp diye uyuyor ve kesinlikle her bebek farklı. Ama rutinleri atlamayın. Zaman su gibi, yenidoğan döneminin tadını çıkartın (biliyorum zor) Anne için tavsiye veremem o konuda kötüyüm 😂