prensesveannesi1 Aklıma gelenleri yazıyorum yaptıklarını yapamadıklarını
⚫️ adına bakıyor bişeyle ilgiliyse yada koşup zıplıyorsa geç bakıyor komutla adını çağırırsak hemen bakar .bize seslenir anne baba diye isteklerini vs söyler merak ettiklerini sorar
⚫️ekran hayatımızda bir dönem yoğun oldu yemek yemediği zaman açıyorduk şimdi ise günde en fazla 1 saat
⚫️ dönen şeylere ilgisi yok hiç olmadı
⚫️Göz temas biraz kısıtlı ama kötü durumda değiliz .dikkati iyidir etkinlik vs yaparız herşeye katılır. Birlikte etkinlik oyun vs yapmaktan çok hoşlanır
⚫️Zamirleri tam yerinde kullanır
⚫️işaret parmağı hep kullanırdı
⚫️Ufak tefek takıntıları var herşeyi kendi yapmak istiyor
⚫️10 aylıkken erken yürüdü Koordinasyonu çok iyidir kolay kolay düşmez bir yere çarpmaz.
⚫️ Araba vs oynamıyor sürmüyor bazen biraz sürüyor yerde sonra yan yana diziyor dikkatini çekmiyor pek . Teker vs çevirme bakma yok .
⚫️tekrarlayıcı hareketleri yok, dönen nesnelere bakmaz. Elleriyle kollarıyla ya da etrafında dönme gibi davranışları yok Sürekli bir oyun oyuncağı takılı kalmaz.
⚫️oyuncakla amaca göre oynar arada renklere ve kategorilere göre dizer ( legolarla oynarız sonra renklere göre dizer ) bultakları vs 1,5 yaşında yapardı.bovling vs oynar. Legoları takar çıkarır . Ev yaparız klube yaparız birlikte.
⚫️ oyuncaklarla oynarken bir oyuncak eksikse parçası eksikse onu arar koltuğun altına gittiyse arar bulur yada bize gösteriyor çıkarmamızı ister .
⚫️yaşıtlarıyla oyun oynar parkta sallanır kayar sırasını bekler güler bundan zevk alır kuzenleriyle vs sosyal bir çocuktur.
⚫️temas sever kucak sever anne yada baba seni özledim der sarılır
⚫️harfleri şekilleri sayıları renkleri bitkileri hayvanlar vs bilir İngilizceleri ile de söyler
⚫️ Takıntıları bazen oluyor ama uzun sürmüyor geçiyor kendinden önce lambayı açamayız tuvaletini yapınca sifona basma zil çalınca kapıya bakma bunları biz önce yapsak kopartıyordu şimdi iyiyiz
⚫️bize gelip sarılır özledim vs der
❌ çok inatçı aklına ne gelirse yapar bir şey yapma dersek özellikle gözümüzün içine baka baka yapar tehlikeyi bilir ama biz o yüzden yapma yerine dikkatini çekiyoruz
❌ Kahvaltı ve yemek konusunda sıkıntılıyız 3-5 çeşit bişey yer . ama boyu kilosu iyi .
❌ ekolali var malesef geçmişte olan bir konuyu söyler cümle kurar .
❌ arada parmak ucu yürüme var ama hep sık değil
❌kural sınır tanımıyor canı ne isterse yapar biz dikkatini başka şeylere yönelterek hayırı uyguluyoruz :)
❌fazla oyun kurmaz ama birlikte saklambaç kovalamaca kutu pense oynarız
❌ kardeşini kıskanıyor zarar vermiyor ama çok sataşıyor ses gülütü yapıyor o uyansın diye
❌örneğin çikolata yer eli kirlenir bazen yıkar bazen duvara sürer anne bak yaramazlık yaptım diyor . Katladığım çamaşırları bozar güler hahahaha yaramazlık yaptım diyor . (Psikiyatri dikkat çekmeye çalışıyor dedi )
❌konuşur kendini ifade eder ama bıcır bıcır değil
❌parka vs gitsek biz görünmesek gelip bizi arar
❌çok olmasa da arada mış gibi hayali oyun oynar bize kahve pizza sütlaç vs yapar yedirir gibi yapar biz yerken döküldü derim peçeteyle siler
❌oyuncak amacına uygun oynar bazen sıraya dizer üste dizer şekilde yapar ama bazende sıkılır hemen
❌birlikte kesme yapıştırma sticker vs yaparız uzun süre