Hiilyuss benim kizim yaklasik 22.5 aylikti kendi kendine ogrendi diyebilirim,hic zorlamadim. Oturagi 17 ayliktan itibaren oyunlarinda kullandik, oyuncaklarinin yanindaydi. Oyuncaklara cis kaka yaptirdik vs ama amacim hicbir zaman hadi hemen ogren degildi. O da zamanla benimsedi birgun bir baktim bezini cikarip cis yapti oturagina. Yapinca da hadi artık cikariyoruz demedim onun akisina biraktim. Zaten kendisi hep oturaga yapmak istedi gun icinde fire verdigi de inanin cok cok az oldu acikcasi. Hadi yap vs de asla demedim surekli cisin var mi diye sormadim bunun yerine cisin gelirse bana haber verebilirsin sana yardimci olabilirim dedim. Hatirlatma ihtiyaci duydugumda da yine bu sozleri kullandim hadi demek yerine. O sekilde gun icini 4 gunde ogrendi yanlis hatirlamiyorsam. Disari cikarmaktan da hic cekinmedim acilir kapanir oturak aldim ama cocugu sikmadim yani sokakta altina yapmak yok bak buna yapcaz vs demedim eger cisinin geldigini hissedersen buna yapabilirsin seklinde ilerledik. Gece konusunda da yukarida anlattigim sekilde oldu. Mesela oglen uykusunda takiyordum bir de gece takiyordum bezini. Ogle uykularinda zaten yapmiyordu emin olunca 1 hafta sonra onu biraktim bir de gun icini oturtan cocuk bezi artik kulot gibi kullaniyor yapmiyor. Bu surecte sekilli kulotlar alirsaniz ilgisini cekebilir 😊 birde sunu eklemek istiyorum cis konusu daha hizli oturuyor cocuk hazirsa ama kaka da biraz geriden geliyor aklinizda olsun korkabiliyorlar, o surecte de sunu yaptim cisini cok guzel yapiyorsun kakani da istersen oturagina yapabilirsin ama istersen bez de takabilirim dedim. 1 ay boyunca kakasini bezine yapti ama orada da suna dikkat ettim kaka yapacagi esnada ayakta olsa bile mutlaka oturaginin yaninda veya banyoda yapmasina ozen gosterdim. Hani oyle koltuk arkasina saklan yap olmasin ve o bilinci kazansin diye. Boylelikle 1 ayin sonunda kaka bez iliskisini de birakmis oldu. Yani burada en onemli sey cocugun basina hakim gibi dikilmemek, hadi yap dememek guven odakli ilerlemeyi ben daha dogru buluyorum. Ben acikcasi kizimda 2.5 yas civari baslariz diye dusunuyordum tuvalet egitimi konusunu ama o ortada daha kulot yokken bezi birakiverdi 😂 bizim icin cok kolay gecti inanin hic ugrasmadim cok sukur ama yapi taslarini duzgun insa edince iste oyunlarla vs destekleyince cok kolay oluyor bence. Biz onlarin guvenli limanlariyiz o sebeple destekleyici ve ogretici bir tutumda olmak ve ayni zamanda sabirla kalip beklemek en iyi sey 😊