Nurm23 Ortaokulda öğretmenim, anasınıfını ziyaret ettim dün, ve 2 çocukta öğretmene söylemiyor okula anneleri geliyor onlar yaptırıyor. Bence çok normal bir süreç onlarında yaşı 3 4 tü. Bence zamana bırakın. Mesela evde babası, teyzesi gibi önce güvenilir kişilere söyleyerek alıştırabilirsiniz, ve çocuğa sürekli bu ayıp değil öğretmen güvenilir ona söyleyebilirsin gibi şeylerle olumla yapabilirsiniz.