AselimmmDurum bak ne anlatıcam sana, 9 ayı geçtik hala emziriyorum, memeleri görenler (arkadaşlarım komşum) bu memelerden nasıl süt geliyor diyorlar. Kardeşim doğum yaptı eve geldi tek memesi ucu çökük, ucu çıkarttık makineyle sağdık sadece ucundaki irinleri çıkardı makine, elektrikli güçlü vakumlu makine. Anaaa süt yok, memeler oldu taş, elle sağıma da gelmiyor dokundurtmuyor, dedim ya cerraha görüneceksin yada benim oğlan emecek. Yenidoğan ememez çünkü çenesiyle kavrayamıyor memeyi sert olduğu için. Ha bu arada o makineyle benim memeyi de sağmaya çalıştık süt yok 😱 elle sağıyorum süt geliyor.
birincisi makineye güvenme, hiç bir makine bebeğin emdiği süt kadar çok çıkarmaz.
ikincisi, aç bile kalsan yani yemek yapamasan yiyecek zamanın olmasa bile evin her köşesine su şişesi koy. Aç kalabilirsin ama susuz asla kalmaman lazım.
Süt bitmez. Bebek emerken süt neden bitsin.
en az 2 litre su içmelisin.
naçizane tavsiyem; dondurma, yoğurt, kefir, boza.
Bunları bir dene bakalım. Ve komposto ama şekerle değil pekmezle.
Bende bunlar ciddi anlamda işe yaramıştı. Regl olmaya başladığımdan beri regl günlerinde sütümde ciddi azalma oluyor, çünkü bebe memeui çekiştiriyor diğer memeyi açmaya çalışıyor oradan anlamıştım ve hissediyordum da. O dönemler etimek tatlısı yapıyorum ve bu saydıklarımı öğünlerim arasında mutlaka tüketmeye özen gösteriyorum. Ama günde 2-2,5 litre suyumu mutlaka içiyorum. Banyoda çamaşır makinesinin üzerinde, yatak odamda, salonda, mutfağımda, portmantoda mutlaka içi dolu su şişelerim var ve çantamda.
Öncelikle stres yapma. Stres sütün bir numaralı engelleyicisi. Rahat ol memelerine ve bebeğine güven arkadaşım 🧿🙏🏻🥰💙