Aselbade
Evet, balık ve süt ürünleri birlikte tüketilebilir.
Bu ikisini birlikte yemenin bilimsel olarak herhangi bir zararı yoktur.
Yanlış bilinen bir inanış nereden geliyor?
Bazı kültürlerde balık + süt ürünleri (özellikle yoğurt) birlikte yenince ciltte leke yapacağı veya zehirleyeceği gibi inanışlar var. Ancak tıbben böyle bir etki gösterilmiş değil.
Ne zaman dikkat etmek gerekir?
Sadece şu durumlarda dikkat:
• Balık bayatsa veya iyi pişmemişse → Süt ürünleriyle ilgisi yok, tek başına zehirlenme yapabilir.
• Kişinin süt ürünlerine karşı alerjisi varsa → O zaman tabii ki birlikte değil, tek başına da tüketemez.
• Gıda hijyeni önemli → Balık ve süt ürünü birlikte yeniyorsa, ikisi de taze ve doğru saklanmış olmalı.
Sonuç
Balık + yoğurt
Balık + sütlü sos
Balık + peynirli salata
→ Hepsi güvenli ve normal tüketim şekilleridir.
Yapay zeka da böyle diyor