Kuzucukumsu tabiiki değişiyor ama bazı şeyler doğuştan geliyor. Benim büyük kızım çok ağlardı. Uyumazdı, meme ememezdi. Emmedikçe sütüm gelmezdi. Yatıramazdım kusardı, 7 ay reflüydü.
Biraz büyüdüğünde Kendi kendine oynamazdı, hep yanında durmam gerekirdi. Kızımdan 7 ay küçük görümcemin kızı vardı o çok güleç bir çocuktu. Üzülürdüm benim kızım niye gülmüyor diye. Pandemi döneminde büyüdüğü için de pek insan göremedi, annenee -babanne-dedelerde uzakta olunca pek kimse göremeden büyüdü.etrafımızda akaranı da yoktu O yüzden de pek sosyal değildi. Parkta çocuk görsse kaçardı fln.
Zamanla tabii ki azaldı. Yani sosyalliği çok arttı aslınsa o konuda hakkını yiyemem. Kolay arkadaşlık kurar, arkadaşlarına nazik kibar davranır. Ama kendi istediğini de yaptırır veya duruma göre karşı yarafın istediğini yapar. Yani ne kendini ezdirir ne karşıdakini ezer. Öğretmenleriyle arası iyidir. Vs vs. Şimdi 7 yaşında. Ama mesela hafta sonu sabahtan akşama onun istediğini yapalım mutlu edemeyiz. Ya da en ufak bişeyde kızar bağırır. Bu arada öyle her istediğini alan yapan bir aile değiliz hani şımarmış olsun. Ama içsel bişeyler var diye düşünüyorum. Gece mesela hala uyanıyor. Sabahları illaki ya saçını beğenmez, ya atletini beğenmez. Okulda standart kıyafet giydikleri için o konuda sorun yapamıyor ama atletine çorabına takıyor. küçük kızım da var 4 yaşında. O da doğduğundan beri huzurlu bir çocuk. Uyur uyanır. Emer. Pek aplamaz bir çocuktu. Belki ikinci çocuk ben daha rahat bir anneydim bilmiyorum ama ablanın tam tersi gibi nerdeyse. Ağladığında iknası kolay, ablayı çok zor sakinleştirirz ağlayıp kızınca mesela.
Öyle yani. Mizaç var, sosyal çevre ile şekilleniyor çocuğun davranışları ama temeldeki bazı şeyler kalıyor. Biz büyükle hep duygu yönetimi fln konuşuyoruz. Bi olay yaşamdıysa onu akşam veya 1-2 saat sonra konuşup değerlendiriyoruz ve ne hissettik, ne oldu ne yapabilrdik konuşuyoruz ki olay kapansın. Açık kalınca büyüyor da böyle şeyler. Siz de şimdiden ağlamalardan sonra oturup suçlamadan, yargılamadan kendi hissinizi onun ne yaptığını konulma şeklinde yapabilirsiniz.