Oğlum Eylül 2020 doğumlu. Bebekliğinden itibaren aşırı gaz sancıları, kakada kan gibi şikâyetlerimiz oldu. Ancak gittiğimiz her doktor bu durumları “makat çatlağı” veya “kolik” olarak değerlendirip sadece krem ya da gaz damlası vererek bizi gönderdi. Alerji olabileceği hiç aklıma gelmemişti.
Zamanla bazı gıdalara karşı “ağzım acıyor” gibi tepkiler veriyordu ama ben bunları yememek için uydurduğunu sanıyordum. Bununla birlikte kronik kabızlık sorunu hiç geçmedi. Bu dönemde gelişim geriliği de baş gösterdi. Hıçkırık, ağız suyu , hirilti yutma çiğneme sıkıntılarımız vardi.
Mama ve birçok takviye kullandık, ancak yalnızca çok sınırlı etkiler gördük. Bir yıl boyunca hem kilosu hem boyu neredeyse hiç artmadı.
Daha sonra kızım doğdu ve onun alerjik bir bebek olduğunu fark ettik. Alerjinin genetik olabileceğini söyleyen sevgili hocamız sayesinde oğlumada genel alerji testi (Total IgE) yaptırmaya karar verdik. Sonuç yaklaşık 3790 çıktı. Ardından deri ve kan testleri yapıldı, bazı alerjilere düşük düzeyde duyarlılık tespit edildi.
Total IgE değeri zamanla daha da yükseldi. Şehir Hastanesi’nde hematoloji, çocuk enfeksiyon, gastroenteroloji gibi birçok bölüme yönlendirildik. Parazit dahil birçok test yapıldı, hatta kanser taramasına kadar gidildi ancak tüm sonuçlar temizdi. Bu süreç bizim için çok yorucuydu.
Hastane değiştirip Gazi Üniversitesi’ne başvurduk. Burada da Total IgE değeri 4150 civarında çıktı ama yine bir sebep bulunamadı. Takibe alındık. Üç ay sonra yapılan detaylı testlerde çayır, küf ve bazı ilaç alerjileri tespit edildi. Ancak bu alerjiler gelişim geriliğini açıklayacak seviyede değildi.
Bu defa tekrar Şehir Hastanesi’ne döndük ve tanıdık bir alerji doktoru ile gastroenteroloji bölümüne başvurduk. Kabızlık hâlâ devam ettiği için ilaç kullanıyorduk. Bu süreçte bağırsak tıkanıklığı şüphesiyle oğlum 3 gün hastanede yattı. Taburcu olduktan sonra yapılan testte Total IgE değeri bu kez 20.000’in üzerinde çıktı, bu hepimizi çok şaşırttı çünkü daha önce hiç bu kadar yüksek olmamıştı.
Son olarak gastroenteroloji doktoruna giderek artık sürekli gidip gelmekten çok yorulduğumu ve ogluma endoskopi ve kolonoskopi yapılmasını istediğimi belirttim. Anestezi riski nedeniyle doktorlar tereddüt etti ama ben kararlıydım. İçeride görülmeyen bir sorun olduğuna emindim — nitekim haklı çıktım. Endoskopi ve kolonoskopi sonucunda bağırsaklarında proktokolit
( bağırsak tepkili alerji ve ozafajit tanısı aldık.)
Mide koruyucular yazıldı süt ürünlerini 1-2 haftadir kestik, deri testi yapıldı negatif geldi
Total igesi 9 bin çıkmış ama hala yaşına göre yüksek.
Yüksek çıkmasınin ve özafajitin sebebinin genlere bağlı otoimmun bir hastalık olduğunu düşünüyorlar.
Yeni nesil gen testi yapıldı onkoloji bölümünde ,eğer ondada bir sonuca ulasmazlar kemik iliğinden parça alıp bakicaklardi
Genetik sonucu temiz çıktı , daha sonrada alerji testi yaptılar bu ürünlere igeye bağlı özafajit tanısı aldık.
En son yapılan testte de muza yüksek şekilde alerjisi çıktı IgE 7500 kere düştu
Şuan bu ürünlerin hepsine diyet yapıyoruz



