ikicocukannasi
Bugün bizim de psikolog randevumuz vardı.Oğlum 16aylık takıntılı davranışları yok ancak geç oturdu geç doğruldu ve geç yürüdü.Şuan bağımsız yürümeye başladı ancak tutunup kalkıp kendisi yürüyemiyor.Kaba motor becerileri geride kaldı,üzerine yemek yeme sorunumuz var asla çiğnemiyor ağzını açmıyor püre kıvamlı bile birkaç kaşık zorla yediriyoruz.Ayrıca bilişsel olarak da geride,işaret parmağını kullanmıyor al ver nadiren yapıyor.Canı istediği şeyleri öğreniyor istediği zaman tekrar ediyor.Hala kediyi öğretemedim mesela:)
Neyse dediğim gibi psikolog görüşmemiz vardı.
Psikolog Hanım terapi merkezi sahibi,birçok özel ve otizmli çocuklarla çalışıyor.Bizleri karşıladı o süreçte oğlumu incelemeye aldı gülüştü bakıştı,babası oğluna seslen dedi oğlum dönüp baktı.Sonra beni ofisine aldı tüm sürecimizi anlattım yenidoğan halinden itibaren.
Bana dedi ki aklında otizm mi geri kalmışlık mı sorularının döndüğünü biliyorum,rahat ol otizme yakın bir durum yok çünkü otizmi olan çocuk tepkisiz olur,sosyal gülümsemesi olmaz,ismine dönüp bakmaz,ben konşlurken gözlerimin içine bakmaz dedi.Muhtemelen kaba motor ve ince motorda geri kalmışık var ve bunu kolik olmasına bağlıyor.Şimdiki aşamamız psikiyatrist ile görüşmek.Ondan aldığımız dönüt ile terapilere başlayıp akranlarını yakalamasını sağlayacağız.
Bunları anlatma nedenim sizin de endişelerinizi biraz da olsa gidermek.Bu şüphe içine düştü mü çocuklarımızın her hareketinden şüphe duyuyoruz ki bu normal çünkü anneyiz 🫶🏻 En doğru tanıyı psikiyatristler koyar bunu söyleyebilirim
Süreç ile ilgili bilgilendireceğim 🙏🏻