Minik18 Kizlar oglum 15 aylik oldu baba mama bazen gel ve dede diyor mesela susayinca mutfaga gotruyor elimden tutup yada oynamak isteyince elimi tutup oyincaklara goturuyor konusmasi normalmi sizce yada daha fazlami kelime demesi lazm aklima takiliyo anne demiyo
Ates_mami Minik18 konuşmaya teşvik edin. Kelimeleri birkaç kere duymak yetmiyormuş. Normal konuşma ile öğrenmesi zor olurmuş.Doktorumuz söylemişti. Mesela balkon’u öğreteceksiniz. Bak burası balkon hadi balkona gidelim. Balkonda oynayalım. Balkon balkon diye söylemelisiniz ki balkonu ögrensin. Su isteyince mutfaga götürüyorsa sen su mu istiyorsun. Sana 1 bardak su vereyim. Bunun adı su vs vs tekrarlamanız gerekiyor. Yoksa geç öğrenir. Bizim doktorumuz bu şekilde tavsiye etmişti. Ayrıca anneli oyun gruplarının da çok faydası var. Resimli masal kitapları alıp okumalısınız. Bak bu kitapta elma var. Hadi bizde elma alalım gibi gibi. Ben hep bu şekilde gittim. 13. Aydan beri oyun gurubuna da gidiyoruz. 16 ayda pedagog a görünmüştük. Oda bu aydaki bir bebeğin en az 20 kelime bilmesi gerekiyor demişti. Bizimki daha fazla biliyordu. 2 yaşında 2.3 kelimelik cümleler kullanmaya başladı. 2,5 da da tam net konuştu. Şuan 3 yaşında. Bazen hatalı söylüyor ama düzeltmiyorum çok tatlı geliyor çünkü bana 😁. Kolaya kokola ayakkabıya ayabık diyor. Çevremde görenler nasıl böyle konuşuyor diyorlar.çok uğraştım. Kelimeleri tek tek ögrettim. Erken diye düşünmeyin. Alın konuşun anlatın herşeyi. Anlamadığını sanmayın. O kadar Zeki ki şimdiki çocuklar. Herşeyi anlıyorlar.
HaticeeAli Minik18 benım ablamın uc oglu var ılk ıkısı gayet normal ılerledı ucuncu oglu dort yasına gırcek anca bu bahsettıklerınızı soyluyo doktora goturduler eger sızın dedıklerınızı anlıyosa yapıyosa duyuyosa vs sorun yok uzerune gıdıp baskı yapmayın zamanla konusur her coxuk farklı demıs ve bı dıger yegenımız yedı yasında yenı konusmaya basladı bı kontrol ettırın doktorda herhangı bısey yoksa cokta ustelemeyın kendı halıne bırakın zamanla ınsallah konusmaya baslar
FeriDeniz Oğlum tam 20 aylık. 15-20 kelime ancak söyleyebiliyor. “Anne, baba, mama, meme, dede, vuvva(araba), hüp(su), bitti, düştü, bal, ev, top, cici. “ Saydım da o kadar bile çıkmadı galiba. 😃😃 16.ayda en az 20 kelime söylemesi gerekiyorsa ohoo 😄