Kızım 3,5 yaşında. Doğduğundan beri uykuları çok kötü. hiçbir şekilde düzelmedi. Hala gece 2-3 kere uyanıp ağlıyor. Bazen dakikalarca… sebepsiz.. ama bizim canımızı sıkan bu değil bunu az çok kabullendik.
2 yaşından beri öğle ıykusu yok. Kreşte de 3 yaş grubunda öğle uykusu uyumayan tek kişi. ( o da bizim için ayrı bir travma, uyumak istemediği için okula gitmek istemedi. Okulla görüşüp uyutmamalarını istedik vs.) neyse olay şu ki kızım bazen akşamüstü ya da gün içünde tv izlerken vs uyuyakalıyor. Uyandığında bildiğiniz kıyamet kopuyor. Uyanır uyanmaz ağlamaya başlıyor ama nasıl bir ağlama ortalığı yıkıyor resmen. Ve bizimle asla iletişim kurmuyor. Neden ağlıyorsun çözüm bulalım diyoruz asla cevap vermiyor. Kesinlikle konuşmuyor. Sadece zırıl zırıl ağlıyor. En az 40 dakika. Sarılıyoruz konuşuyoruz asla fayda etmiyor. Ne yapacağımızı şaşırdık.
Sonuç olarak destek almaya karar verdik ama kimden? Psikolog mu, psikiyatrist mi, ergoterapist mi? Ya da başka bir alan mı? Ve varsa doktor önerileriniz. Yardımcı olursanız sevinirim.