[silindi] çoğu insan çocuklarının geleceğini kaderini düşünmeden hareket ediyor. Eşit bir şekilde hayat sağlamayacaksan, hakkına gireceksen neden yapıyorsun ki? Herkes kendini düşünüyor, bakabilir miyim, uykumu alabilir miyim, büyüğüne kardeş lazım. Hiç kimseye kardeş lazım değil aslında. Ardı ardına okula gidecekler, ek dersler, kurslar, dershaneler, üniversite masrafları bunlar deli paralar. Seneye ilk okula başlayacak kızımın okul parası 450-500 bin tl civarı özel okul olduğu için, şimdiden piyano dersi alıyor, haftada 2 gün 30 dk 1000 tl. İleride yabancı diller, spor eklenecek. Üniversiteyi yurtdışında düşünüyorum, burslu kazansa bile aylık ortalama 1700-2000 Euro para göndermem lazım. 2 kardeş olduğu düşününce X2 oluyor. O yüzden aralarına 5 yaş bıraktım. Kızım üniversite mezunu olduğunda oğlum üniversiteye başlamış olacak. Birini gönderip, diğerini göndermezsem hakkına girmiş olacağım. Kayınpeder oğlunu okutacağım diye kızını üniversiteye göndermemiş mesela. Görümcemin Üni okuyacak kapasitesi olan insan. Şimdi bu hak mı? Kocasının parasına muhtaç, bir aralar çalışmış asgarinin bir tık yukarısı kazandığı, kalifiyeli personel olmayınca da kariyerde ilerleme yok.