Berars sol kulak 90db işitme kayıplı nerdeyse hiç duymuyor. Sağ kulak sağlıklı. Tek taraflı işitme cihazı kullanıyor. 2 yaşını 3-4 ay geçmişti tek tük şeyler söylemeye başladı. Bu süreçte odyoloji doktorumuz ve hastanenin dil terapisti ile düzenli kontrollerimiz vardı. 2.5 yaşından sonra ilerledi konuşması fakat çoğu harfi çıkaramıyordu mesela t harfini d yapıyordu, k ve s harfi hiç yoktu. Sonra doktorumuz bizi özel eğitime yönlendirdi cözger ram raporu çıkardık. Özel eğitime başladık. Hem işitme hem konuşma terapisi alıyor. Yaşıtlarıyla şuan aynı düzeyde. Bu sene devlet anaokuluna kaynaştırma öğrencisi olarak gitti rapordan dolayı ama öğretmeni diyor hiç kaynaştırma öğrencisi gibi değil söylemeseniz farketmeyiz işitme cihazlı bir birey oldugunu diyor. Bize özel eğitim çok iyi geldi. Kendi gibi işitme cihazı kullanan çocukları gördükçe de farklılık hissetmiyor, kabullendi. Şuan bizim sürecimiz gayet iyi gidiyor.