Bende aynı dertten muzdaripim. Sağ göğüsüm mastit olmuştu 3 saatte bir sağım, masaj & soğuk kompres uygulayarak 2 günde geçirdim düzeldim (bu arada bebeğim 2,5 aylık ve ben toplamda sadece 2 hafta emzirebildim sonrası meme reddi ve ondan beri her gün sağım yaparak anne sütü veriyorum. Yani emziremiyorum maalesef) Ama direkt ardından sol göğüsüm de mastit oldu ama bu sefer daha da ağır olmuştu yani ateşim 3 gün boyunca 39-40 arasıydı. Acile gittim ateş düşürücü verin diye yalvardım ama vermediler emziren annelere verilmiyor diye. Ben artık emzirmicem/süt sağmicam çok yoruldum dedim ama yok hemşire bana mısın demedi. Sağım yapacaksın dedi. Neyse 3-4 gün sonra kızarıklık, ateş, eklem ağrılarım vs. hepsi geçti antibiyotikle ama göğüsümde büyük bir süt kitlesi oluştu yumurta kadar sert bir kist var. 2 haftayı geçti hala çözemiyorum tıkanıklığı. Genel cerrahiye gösterdim ultrason çekildi şu an buna yapacak bir şey yok dedi sağım devam dedi. Tekrar ateş kızarıklık olursa gel dedi. Yani sanırım apse falan oluşursa o zaman gel diyor. Sıkıldım bende inanılmaz çok… sağım yapmak o kadar zor ki. Denemediğim bir şey kalmadı. Sıcak duş altında masaj, tarakla masaj, donmuş lahana, yerçekimi gücüyle sağım, elle sağım, pompayla sağım. Yok hiçbir şey işe yaramıyor. Şu an biraz küçüldü kitle gibi hissediyorum ama sonra yine büyüyor gibi. Ne kadar yorulduğununuzu anlayabiliyorum. Ama tavsiyem sert masaj yapmayın benim deneyimce daha kötü oluyor daha fazla ödem topluyor göğüs ve tıkanıklık açılamıyor böyle. Ve bana sıcak uygulamadan daha çok soğuk uygulama yarıyor ve rahatlatıyor. Yarın Laktasyon polikliniğe gitmeyi düşünüyorum belki onlar tıkanıklık nasıl açılır bilirler diye ama pek de ümidim yok o kadar doktora git gel yaptım hiçbiri yardımcı olmadı. Umarım en kısa zamanda çözersin bu durumu çok geçmiş olsun