nuroner yani bu saatte attığınız makalenin ilkini okuyabildim verdiğiniz yanıtları da üşenmedim derledim valla yapılacak iş değil ama yaptım. Öncelikle, yine belirtiyorum ben konu sahibine yaşadığımız mağduriyetten kaynaklı göz önünde bulundurulması gereken bi husustan bahsetmiştim, siz benim cevabımla bir tartışma yarattınız. Üşenmedim verdiğiniz cevapları tek tek derledim hepsi sizin yazdıklarınız :) hemen inceleyelim;
“Egzema alerjiden olmuyor atopik dermatitten oluyor, alerjisi olsaydı vücudunda anlık kızarmaları olue 1-2 saate de sönerdi egzema ile besin alerjisi arasında bi ilişki yok”
“peki egzemalı bebeklerin %90 ında neden besin alerjisi yok?”
“Egzema atopik dermatitten olur zaten
atopik dermatitim %90 ı besin alerjisinden bağımsız olduğunu söyleyen ben değilim bilimsel gerçekler.”
“Cilt tepkili alerjilerde kan ve deri testinde pozitiflik gözükür anlık yoğun kızarma ve sönme , kusma, hırıltı, öksürük gibi belirtiler olur egzemada yine atopik dermatitten olur:)”
“besin alerjili bebeklerde egzema olur diyorum bende olmaz demiyorum”
Verdiğiniz cevaplara göre egzama atopik dermatitten mi olur yoksa besin alerjisinden de olabilir mi anlayamadım kafam karıştı :) ben aslında besin alerjisinden de olabileceğini ısrarla söylüyorum başımıza gelenden dolayı. Siz karşı çıkıyorsunuz.
Gelelim atopik dermatitin %90ının besin alerjisinden bağımsız olduğu iddianızı destekleyen ilk makaleye. Üşenmedim bunu da çevirdim tek tek çevirisini yazdım;
“artan kanıtlar, atopik dermatitin besin alerjisine yatkınlık gösterdiğini ve bunun tersi olmadığını desteklerken, gıda alerjenlerinin atopik dermatitin alevlenmelerinin tetikleyicilerinden olduğu varsayılmaktadır.
-bu altı kümeli fenotipik sınıflandırmada, küme 2, çocukluktan kaynaklanan gıda alerjisi prevalansı, alerjik astım, rinokonjuktivit ve atopik hastalık aile öyküsü olan tip 1 alerjileri olan orta ile şiddetli atopik dermatit hastalarını içeriyordu ve spesifik atopik dermatit fenotiplerinin gıda alerjisi ile yüksek oranda ilişkisi olduğunu gösterdi.
-sürekli artan kanıtlar, gıda alerjisinin atopik dermatit tanısını takip ettiği ve atopik dermatitin gıda alerjisine doğru nedensel yolda yer aldığına dair makul bir sonuca yol açtığını desteklemektedir.
-çok sayıda çalışma atopik dermatitin daha şiddetli fenotiplerinin %33 ila %39 arasında değişen daha sık gıda alerjisi tanısı ile ilişkili olduğunu, ara sıra yapılan çalışmaların %80e kadar daha yüksek oranlar bildirdiğini, genel popülasyondaki gıda alerjisi prevalansının ise yaklaşık %0,1-6 olduğu tahmin edildiğini desteklemektedir. Bu nedenle, atopik dermatit, gıda duyarlılığı ve ige aracılı gıda alerjisi için önemli bir risk faktörü olarak önerilmektedir.
-araştırma kohortu (DARC) 6 ay ila 6 yaş arası atopik dermatitli çocukların %53ünün gıda alerjenlerine duyarlı olduğunu, %15inin ise gıda alerjisinin doğrulandığını göstermiştir.
-sonuçlar: atopik dermatit gıda duyarlılığı ve gıda alerjisi için önemli bir risk faktörü olarak önerilse de, oluşumu atopik dermatitin hem şiddetine hem de kronikliğine bağlıdır. Atopik dermatitli hastalarda gıda duyarlılığı oranları yüksektir, ancak oral gıda zorluklarıyla doğrulanan ige aracılı gıda alerjisinin sıklığı değişir, ancak daha şiddetli atopik dermatit daha sık gıda alerjisiyle bağlantılıdır.“
Sanırım iddia ettiğiniz şekilde %90 gibi bir oran bulunmamakta. Yani ısrarla anlatmaya çalıştığım şekilde atopik dermatitin vücutta egzama olarak belirti gösterdiği, atopik dermatitin de besin alerjisi kaynaklı olabileceği ve aslında egzama- atopik dermatit- besin alerjisinin birbiriyle bağlantılı olacağını hususunu ilk makalenizle desteklediğiniz için teşekkür ediyorum ve bu tartışmayı kendi açımdan burada kapatıyorum artık :)
Konu sahibi arkadaşa da tekrar belirtmek isterim çok hassas bir konu, biz çok çektik o nedenle sırf siz de çekmeyin diye yazmak istedim konu uzadıkça uzadı. Kızımın egzamaları alerjenleri kestiğimizde (deri testinde doğru sonuç alamadık ancak kan testinde alabildik) düzeldi. Diyet yapıp yapmamakla alakalı hiçbir yorumda bulunmuyorum, sadece tek bir doğruyla ilerlenmiyor maalesef bizim 6 ayımızı aldı bu süreç olan bebeğime oldu. Eğer şüpheniz varsa mutlaka üstüne gidin. Herkese iyi akşamlar diliyorum.