Seherr_ Merhaba hanımlar, Annemler falan lojusa kadın yalnız bırakılmaz Al basar diyorlar bende yeni doğum yaptım. Böyle bişi gerçekten varmı yoksa hurafe mi? Yaşayan varmı aramızda
Kuzey_Melis_Momm Seherr_ Bizim taraftada çok söylenir ama ben inanmıyorum ya tamamen psikolojik bir durum böyle bişi olur korkusuyla uyursanız zaten kabus görmek kaçınılmaz olur kabus gördüğünüzde de al bastı zannedersiniz. oğlumun kırkı çıkana kadar yalnız uyuduk evimde hiç kimse kalmadı 1 hafta sonrada kızımın kırkı çıkacak eve geldiğimizden itibaren yine yalnız uyuyoruz yine evimde kalan olmadı bebeğide yan yatırıp bırakıyorum odada olmadığım zamanlar oluyor hiç kafanızda kurmayın
babybebito Seherr_ ben inanmıyorum açıkcası sadece çok uykusuz kaldığımız bir dönem olduğu için böyle söylenildiğine inanıyorum
3kedili2bebekli Seherr_ hurafe tabi lohusa kadın destek için yalnız birakilmaz al basması da buna uydurulmuş kılıf ben çok yalnız kaldım lohusayken hiç bir şey de olmadı
ayg_503 Seherr_ bana da neler anlatirlardi al basar yok lohusa yalniz kalmaz lohusa psikolojisi yorgunluk hanüsülasyon falan goruyo insan sebebi bence boyle seyler yaşamadım cok şükür zaten doğurana kadar bi akil dogurduktan sonra bi bin akıl daha verirler insan korkuyo basima gelir mi diye 😂
zuzak Seherr_ yaşamadım ama bizdede derler . Ben yanımıza eşimin atletini alırdım. Öyle uyurduk . Eltimde gördüm oda çocuğun besigin içi yatak altına bıçak küçük kuran filan koydu.
ilknurerogluzun Seherr_ ilk dogumumda cok korktum hep annemle yattım 1 gün esimle uyuyum dedim al bastı ki bence uyku felci filan oluyo e lohusayiz zaten kafa bi dünya ikincisinde hic umursamadim normal duzene devam korkutmadim kendimi hic bisey olmadi
mysohn7 Seherr_ yurt dışındayım ailemden kimse yok tek başımaydım kimse yoktu yanımda hiç bişey olmadı çok şükür aklınıza getirmeyin böyle şeyler
cnhavva Seherr_ bana da başta çok dediler yalnız kalma falan diye yanıma biri gelirdi bence bunun mantığı pskoloji çok hassas o dönemde ve herseye acik gibiyiz pskolojik olarak öyle düşünüp kendini korkutma ben yaşamadım bisey mesela ki depresyonun esiginden dondum iyi düşün iyi olsun
adaatuna Seherr_ şunu yapma al basar denilen her şeyi yaptım tum hurafelerle dalga geçip gelip çarpsınlar beni allar bassın görelim diyip full dalga modunda tek kaldım😀 hiçbişi olmadı
patateskizartmasi Bizi Allah’tan başka hiçbir şey koruyamaz. Her şey Allah’tan. Eğer siz kafanızda kurup kurup durursanız kabuslar görebilirsiniz. Ama bunların hepsi uydurma. Allah’a güvenin. Sembolik şeylere değil
hamcokelek33 patateskizartmasi Allah’a güvenin. Kesinlikle ama kesinlikle katılıyorum. Bana da çok dediler hatta komşumuz 40ım çıkana kadar gelmedi😂 ona da bulaşırmış??? Açıkçası işime geldi keşke herkese bana albastı falan deseydim sjshdjkd Her şey allahtan sadece allaha sığınırım ve güvenirim. Albasması falan hikaye, kadınlara özellikle lohusalık döneminde daha daha daha da fazla psikolojik baskı yapmaktan başka bişey değil
patlakprezervatif patateskizartmasi gerçekten o kadar çok okuyorum ki Kuran-ı Kerim koydular, koyun diyenleri. Zaten evin içinde eğer koruyacaksa o şekilde koruyamıyor illa odaya mı almak lazım? Buna inanıp bunu öneri olarak sunmaları da, bunu kabul görüyor olması da bir hayli ilginç
patateskizartmasi hamcokelek33 komşunuzun kafası çok güzelmiş 😂😂 kesinlikle çok haklısınız. Ben daha kırkım çıkmadan geceleyin bebeğimle yalnız bile kaldım. Hep Allah’a sığındım ve çok şükür ki hiç böyle sıkıntılar görmedim
minikbeyd Seherr_ bence bu tarz söylemler tamamen eski tip gelinleri korkutmak için söylenmiş şeyler. Lohusayken yaşanan bence sadece yetememe psikolojisi 9 aylık hamilelikten bir anda çıkıp kucağınızda bebeyle kalıp afallama dönemi hepsi bu. Tabiki alışılıyor ama lohusalık abartı geliyor bana anlatılanlar psikolojik olarak sadece yeni hayata ve bebeğinize alışma evreniz duygu durum bozukluklarını yaşayanlar da oluyor herkes bir değil ama hayal görüp böyle şehir efsanelerini yaşayan günümüzde kimseyi duymadım ne hikmetse eskiden yaşanıyormuş banada sakın bebek bezlerini gece dışarı atma dedi annem balkondaydı çöp kovam ama attım napıyım evin içi bok mu koksaydı? Allaha şükür birşey de olmadı. Bir tek aşırı terlediğimi biliyorum belki de 40 gün terlemişimdir böyle ter görmedim su içinde uyanıyordum kaç kez üst değiştirdim bilmiyorum o dönem benim yaşadığım buydu😁
elifkesim Seherr_ bence kesinlikle hurafe. İnsan uykusuzluk ve yorgunluktan bitik düşüyor doğal olarak vücudumuz zor bir olaydan çıkıyor üstüne yeni doğan zamanı derken analar halüsinasyonlar görüyor. Ki bende dahil çok görmüştüm 😂 bence eskiler de bunu böyle adlandırdı. Abdestini al duanı oku bilmiyorsan da yatarken telefonundan aç kısık bi şekilde başucunda çalsın. Her korktuğumda böyle yaparım etkili ve faydalı
anonimli Yani şimdi bişey anlatırdım da yeni doğum yapmışsınız anlatmayayım. Lütfen böyle şeylere kafanızı yormayın🩷 Dua okuyun ve öyle şeyler düşünmeyin insan mecbursa yalnız da kalır, Allah korur beni deyin sakin kalın🌸