Anf Benim oğlumda da astigmat var. Haziran ayından beri gözlük kullanıyor. Alıştırmak çok zor oldu. Takmak istemedi. Ben alışması için önce deniz gözlüğü ve oyuncak gözlük aldım. Oyun oynarken önce kendim taktım, sonra ona taktırdım. Bir süre sonra da dürbün aldım. Dürbünle bakmak daha çok hoşuna gitti. Sonra yavaş yavaş kendi gözlüğünü takmaya başladı. Sanırım takınca daha iyi gördüğünü fark etti ve kendi isteğiyle takmaya başladı.
Bu süreçte anne-babanın kararlı tutumu önemli bence. Neden takması gerektiğini anlayabileceği bir dille anlatıp oyunla karıştırarak denemenizi öneririm.