Vet-mom söylediğiniz şeyleri yapıyor mu? Mesela topu getir deyince getiriyor mu? Ne gibi kazanımları var? İki kelimeli cümle kuruyor mu?
talhamamy Vet-mom 15 aylık çöpü at bez ıslak mendil getir vs yapıyor ama konuşmuyor bir kaç kelşmesi var sadece
kizinaasikbiranne Vet-mom Şu an 34 aylık 18 aylıkken yürümeye başladı söylenilenleri yapıyordu ama son 8 aydır falan konuşuyor
cokbilmismom Vet-mom 19 aylık söylenen herseyi anlıyor ve yapıyor. İkili cümle yok kelimeleri baya var ama saymadım hiç son zamanlarda bugünlerde baya bir söylenmeye başladı sanırım konuşmaya başlayacak gibi
eymeninannesi2704 Vet-mom söylediğim şeyleri yapıyor ama işine gelenleri daha çok ikili cümleler yok tekte devam ediyoruz bakalım ne zaman başlar
Vet-mom talhamamy benimki de her şeyi yapar ama ikili cümlelere geçmedik daha anne ver falan demiyor bugün aşı olurken hemşire sordu merak ettim bende 🤔
talhamamy Vet-mom bence normal ya teyzemin oğlu 4 yaşında başlamıştı konuşmaya şimdi okula gidiyor gayet başarılı bi sorun yok çok şükür. Sorunu olan çocuk kendini belli ediyor zaten illa ki dil gelişimi her çocukta çok farklılık gösteriyor
Vet-mom talhamamy sunu söyle deriz söyler mesela çoğu kelimeyi söyler ama ikili cümle yok bence erken gibi geliyor ya daha
Vet-mom eymeninannesi2704 bizimki de öyle söylediğimiz çoğu keliöeyi tekrar ediyor mesela bir şeyi işaret ederek istiyor ver demiyor
somurtkansirin Vet-mom söylediklerimizi yapıyor ama bizimde ikili kelimelerimiz yok daha ben de bunu biraz kafaya takıyorum ama her bebeğin gelişimi farklı. Biz anneler biraz daha aceleciyiz sanırım.
Vet-mom somurtkansirin ben pek takmıyordum çünkü bana göre gelişimi iyi çok şükür. Hemşire sorunca aklıma takıldı ama gördüğüm kadarıyla zaten bu ayda geçen de yok
suheyla92 Vet-mom 20 aylik herseyi anlar kiyafeti veririm makinaya at kumandayi ver sulugunu masaya koy vs herseyi yapabiliyor ikili cumle yok kelimeleri de 7 8 tane ama bu ara bi hareketlenme var gibi kelime çıkarmaya çalışıyor. Gunluk hayata onu da ortak edin çok faydasi oluyor
Vet-mom suheyla92 benim bir şikayetim yok aslında maşallah söylediğimiz kelimeleri tekrarlıyor ve dediklerimi yapar bezini getir bardağını koy çok şükür her şeyi yapar ekran hiç yok sevmez zaten sadece arada ingilizce şarkılar açarım o kadar ve gördüğüm kadarıyla kimsenin çocuğu geçmemiş daha bence erken zaten hemşire sorunca acaba dedim benim oğlum mu geç kaldı
suheyla92 Vet-mom yok hayir gec kalmis degil ama anlayamadığım bi sekilde google bu aylardaki bebeklerin cok cok daha fazla kelimesi olmasi gerektigini iddia ediyor ama doktorlar farkli soyluyor çevreme baktığımda da genellikle bu aylarda kelime sayıları asagi yukarı aynı yani kimseden googlein dedigi kadar cok kelime duymadim. O yuzden kafama takmıyorum
Vet-mom Ozlemyy şunu anlamıyorum mesela kelimesi 7 tane diyorsunuz bu kelimeler anlamını bildiği kelimeler mi? Benim oğlum çoğu kelimeyi tekrarlar söyler mesela perde, araba, dolap gibi ya da şunu söyle deyince söyler bunlar sayılır mı 🤔
Ozlemyy Vet-mom evet bunlar zaten bizde kedi , bir, baba, anne, abla, abi mama gibi bu söyle diyince söylemiyo kendi duyduğu işte tabi ki sizinki gayet iyi bence maşallah sonuçta siz bunları tekrarlattırdınız 1 ay sonra kendi söylicek arabaya bin vs diye
maygirl Vet-mom 18 aylık iken kızım komutlar gayet gelişmişti. çogunlukta 2′li çok azda 3lü cümlesi vardı.Ama her bebek gelisimi farklidir.komut var ise yeterli kelime var ise takılmayın.