İnternetteki doktor videolarını izledim ek gıda için illa 6 ay demiyorlar, bebek destekli oturabiliyorsa, yemek yediğinizde sizi takip ediyorsa , yemeğe yöneliyorsa , bir şey uzattığınızda ağzını açıyorsa başlayabilirsiniz deniyor . Benim bebeğimde 5 aylık oldu bunları fazlasıyla yapıyordu , biz yemek yerken illa kucağımda olmak istiyordu falan bende 5 buçuk aylıkken yavaştan başladım. Bunun için bence doktorun start vermesi gerekmiyor, anneler bebeklerinin dilini anlar yani. Bende ilk olarak (her gün birini) patates, havuç , kabak gibi sebzeleri buharda haşladım. İçine azıcık zeytinyağı koyup çatalla ezdim tattırdım. Sonrasında yoğurt verdim, sonrasında içine azıcık pekmez koydum yedirdim, elmayı buharda pişirip verdim ama çok sevmedi bende süzgeçli emziğine koyup verdim. Muzu ezip verdim (muzun içindeki siyah çekirdeklerini alınca kabızlık yapmıyormuş diye okudum) sonra sebzeleri azıcık yoğurtla verdim, irmikle suyu kaynatıp muhallebi tarzında yapıp içine meyve ezip verdim. Bu şekilde ilerledik dün mesela havuç patates minicik bir soğan kaynattım çorba şeklinde içine de çok az şehriye koydum, piştikten sonrada blende ettim azıcık zeytinyağı koydum verdim. Yani demem o ki size bağlı aslında, biz yemek yerken onuda mama sandalyesine oturtuyorum ona kendi yemeğinden veriyorum resmen ağzımıza bakıp çiğneme yapıyor gibi yemek yemeyi öğreniyor . Bunları yapınca ben kase kase vermiyorum tabiki azar azar veriyorum tadımlık gibi oluyor