adar2121_ Oğlum 2 yaşında ve halen konuşmuyor ve bazen ona yapma dediğimiz şeyi durmadan yapıyor ama anne ,baba ,elma ,baybay ,Muz , gibi kelimeler kullanıyor. Bazede bizi hiç anlamiyormus gi i davraniyor ama
Birkullanici adar2121_ benımm kızım da 3 yaşa doğru konuştu, her ikisi de. 2 yaş sendromu bazen söz dinlemiyorlar
bebiskoveannesi adar2121_ görümcemin oğlu 4-5 yaşında falandı konuşmaya başladığında. Bi tanıdığımın çocukları da öyle biri ilk okula gidiyo daha yeni yeni konuşuyor. Diğeri de kreşe gidiyo konuşamıyor pek fazla. Oluyo böyle geç konuşma durumları. Otizmle ilgili başka bir belirti yoksa zamanı gelince konuşacaktır. Ama bi dil konuşma terapistine gitseniz iyi olur
alpsilsin adar2121_ benım kızda oleydı şuan 3 yasına doğru gidiyor yenı yenı anne bak demeye basladı ama herkes şuan bıcır bıcır konuşması lazımdı dıyor. Çok bılen tayfa ama takmıyorum çünkü doktorum bazı çocuklar hıc konuşmayıp 4 yasındada konuşabiliyor dıyor. 3 çocuğumun her bırı farklı zamanlarda konuştu.
esenhanimm elifozkan bir annenin tedirginliğine nasıl böyle dalga geçerek cevap veriyorsunuz hiç insanlık kalmamış
Tuqbaaa esenhanimm bazı insanlar öyle çünkü özellikle bu program insanların gerçekten çok tuhaf bişey paylaştın mı yok şöyle yok böyle senin çocuğun böyle yok benim çocuk 1 yaşında konuştu kesin bişey var anca insanın morelini bozuyor ve eli boş olan çoğu insanda dalga geçmek için bu programda
Tuqbaaa alpsilsin walla benimkide aynı pek konuşmıyor ama artık kimin ne dediği umrunda değil gerçekten senden çok güzel demişsin çok bilmişler yok şöyle yok böyle yok bizimki 1 yaşında konuştu yok doğar doğmaz konuştu diyince tam olsun demi
Friends adar2121_ bence bunu kesin bilgi olarak çocuğunuzu bir psikiyatriste ve bir çocuk gelişimcilere göstererek emin olabilirsiniz onlar net bir tanı koyarlar her konuşmayan çocuğa otizmli denemez yani otizmin evreleri çeşitleri var doğal olarak bence her işin erbabıdan öğrenmeniz en azından daha iyi olur çocuğunuz için şimdiki zamanda televizyon tablet kullanan dört duvar arasına bağlı çocuklar sokağa çıkmayan sık sık parka gitmeyen çocuklar da maalesef ki geç konuşma gözlemleniyor bilemiyorum tabi sizin çocuğunuz nasıl bir hayatta ekranla teması var mı çok mu değerlendiriyor doktorlar hepsini benim 3,5 yaşındaki oğlum 2.5 yaşında konuşmaya başladı mesela ben de çok uğraştım ama direk otizm demek yanlış açıkçası…
adar2121_ Friends aslında direk otizim demiyorum ama konuşmuyor diye herkez bı garip bakıyor ve ilem 2 yaşında konusacakmis.benim oğlum çok hiperaktiv olduğu için bile niye bu çocuk çok hiperaktiv ve oturmuyor diyorlar bilmiyorum valla
aselkussum adar2121_ canım bizim ne dediğimiz önemli değil inanki belki kendini rahatlatıp üstüne dusmeyeceksin. Belkide bazı söylenenler iyice tedirgin edecek seni şüphelerin varsa önerim geç kalamdan bı psikiyatri.gekisimsel pediatri artık hangisi bölüm ilgileniyosa gidip görüşürsün en net bilgiyi onlar verebilir. Belkide sadece konuşma ,oyun terapisi vs gerekebilir belkide hicbirine gerek kalmaz .yada başka bişey bilemiyorum.
eylulbebesi_ adar2121_ yok kız olur mu bunlar anne mükemmel anne hatta mükemmel insanlar Vicdansizlar bişey görsem de atlasam diye bekliyolar burda
alpsilsin adar2121_ ızlıyr şuan 5 yasına gırdı bilgisayar tablet ve telefon kullanabılıyor kısıtlı bır sekılde
Friends adar2121_ Herkes bir şey der insanların işi ne boş boş konuşmak siz kimseye kulak asmayın sadece doktorları dinleyin şimdiki zamanda hiperaktif olmayan çocuk mu var mesela ayrıc adı üzerinde çocuk yani tabi ki aktif olmalı sağlıklı olan bu zaten hayır yani ne bekleniyor çocuktan mesela karşılarına oturtup sabahtan akşama kadar kendileri ile dedikodu yapmasını mı boş laf bazı insanların hadsizliği….
adar2121_ Friends insan gerçekten snlamk zor doğru diyorsunuz. Söyledikleriniz içimi o kadar rahatlatiki